Knorr

Náš úkol

Společnost Unilever je jedním z celosvětově největších výrobců potravin a výrobků pro péči o tělo a o domácnost. V dubnu 2014 jsme začali analyzovat pozici značky Knorr, spadající do portfolia koncernu Unilever, a jejích prémiových produktů mezi potenciálními zákazníky. Naše spolupráce se ale neomezila jen na samotnou značku Knorr. Prostřednictvím online nástrojů zjišťujeme vnímání celé kategorie a zda si spotřebitelé spojují negativní konotace segmentu „savoury“ právě se značkou Knorr.

„Nešli jsme cestou známých jmen z oblasti food blogů, ale zaměřili jsme se na foodies a oslovili blogerky a vlogerky zaměřené na lifestyle a dokonce i na kosmetiku. Vyhlásili jsme výzvu o nejlepší blogerský recept a uvedli na pravou míru léta opakované mýty.“

Marie Vladyková
PR manažerka projektu, Focus Agency

Jak jsme na to šli:

Začali jsme monitoringem veškerých zmínek, spojených se značkou Knorr a příslušným segmentem potravinových produktů. Po několika měsících jsme mohli učinit závěry, která témata jsou pro klienta významná, a která s jeho značkou naopak vůbec nejsou spojována.
Pro zvýšení povědomí o značce Knorr i celé kategorii produktů jsme zapojili do práce naše brand ambasadory. Ti se zapojovali do diskuzí, komentovali články a sdíleli pozitivní příspěvky. I díky nim se nám například podařilo narovnat dlouhodobě zkreslenou diskuzi kolem škodlivosti glutamátu sodného. Dále jsme spolupracovali i s blogery, respektive bloggerkami a vlogerkami, kterým jsme představili Bohatý bujón Knorr, stěžejní produkt portfolia. Vyhlásili jsme výzvu o nejlepší blogerský recept a oslovili blogerky a vlogerky zaměřené na lifestyle a dokonce i na kosmetiku.

Co jsme dokázali:

Výchozí analýza výsledků monitorování příspěvků a zmínek na internetu nám poskytla základ pro volbu správného, efektivníhozpůsobu komunikace značky a produktů Knorr. S využitím brand ambasadorů jsme uvedli na pravou míru léta tradované mýty a nepřesnosti o celém segmentu potravinářských produktů. Široká spolupráce s blogerkami a vlogerkami vyvolala velký zájem o stěžejní produkt portfolia značky Knorr.

Hlavní přínosy online podpory značky a produktů Knorr:

Monitoring sociálních sítí poskytuje klientovi jasnou představu o vnímání jeho značky spotřebiteli.
Brand ambasadoři vystupují v diskusích a narovnávají povědomí o celém segmentu potravinářských produktů.
Vysoce sledované příspěvky blogerek a blogerek představují produkty Knorr jako nezbytnou ingredienci kvalitní kuchyně.
Hovoříme výsledky

„Pro spolupráci s agenturou Focus jsme se rozhodli na základě výběrového řízení začátkem roku 2014. Důležité pro nás bylo pochopit vnímání trhu dehydrovaných potravin z pohledu zákazníka a nabídnout mu naše produkty v čase, kdy o nich uvažuje. Monitoringem sociálních sítí, spoluprací s bloggerkami a vlogerkami a spoluprací s iniciativou Vím, co jím jsme dokázali naplnit naše očekávání pro první rok spolupráce. Uvědomujeme si však, že úkol pochopit přání a potřeby našich zákazníků je běh na dlouhou trať. Proto ve spolupráci pokračujeme dále.“

Martin Jiruška
Brand Building Manager Savoury CZ/SK
  • +
    zmínek a příspěvků v sociálních sítích
  • +
    příspěvků na blozích
  • +
    příspěvků ambasadorů
další studie
Video content marketing
Nadační fond 1000 DNÍ