Unilever ČR

Náš úkol

V roce 2016 byla osvětová kampaň společnosti Unilever zaměřena na téma „To nejlepší z olejů“. Cílem media relations aktivit bylo vyvrátit mýtus, že margaríny jsou umělé. Teoretické vysvětlení tématu jsme přitom obohatili o praktickou část – redaktorům jsme ukázali, že výroba margarínu není žádná alchymie a že je možné margarín připravit i v domácích podmínkách. Dále jsme se zaměřili na téma správného využití rostlinných olejů v kuchyni, přičemž důraz byl kladen na slunečnicový, řepkový a lněný, tedy oleje, které jsou obsaženy v produktu Flora s máslem, v té době novince na trhu.

„Základem kampaně se stal mýtus, že margaríny jsou něco umělého. Novinářům jsme ukázali, že margarín je vyroben z přírodních surovin a je možné si ho připravit i v domácích podmínkách. Široká veřejnost se pak s ukázkou přípravy margarínů setkala v nákupních centrech, kde byla společností Up brand activation připravena in-store akce v podobném duchu. Nákup produktu Flora s máslem, s nímž byla aktivita především spojena, jsme podpořili silnou medializací receptů s využitím tohoto produktu.“

Eva Kloučková
PR manažerka projektu, Focus Agency

Jak jsme na to šli:

Abychom mohli vyvrátit mýty kolem údajného umělého složení, spojili jsme se s Ing. Hanou Langrovou ze společnosti Unilever, díky níž se zástupci médií dověděli více o technologickém pozadí výroby, a s šéfkuchařkou Hanou Konečnou, která předváděla, jak je možné margarín připravit v domácích podmínkách. Teoretickou část o fyzikálních postupech využívaných při výrobě margarínu tak převedla do praxe. Při komunikaci tématu jsme se zaměřili jak na tištěné, tak on-line tituly. Materiály dodávané médiím obsahovaly citace odborníků a recepty doplněné kvalitními fotografi emi. Správné nastavení a úspěšnost kampaně jsme průběžně posuzovali dle výsledků monitoringu online prostředí, zejména diskusí u příspěvků na téma výživy a konzumace margarínů.

Co jsme dokázali:

Díky kvalitně připraveným materiálům a systematické práci s redaktory se nám podařilo získat rozsáhlý redakční prostor v lifestylových titulech a na internetu (celkem přes 150 výstupů).

Intenzivní kampaň přinesla:

Edukaci veřejnosti v oblasti jednoho z tradovaných omylů o tom, že margaríny jsou něco umělého a chemického.
Podporu využití novinky na trhu – produktu Flora s máslem
Ve studené kuchyni díky široké medializaci receptů.
Masivní zásah cílové skupiny spotřebitelů a více než 100% splnění stanovaných cílů.
Hovoříme výsledky

  • %
    splnění stanovených cílů

  • hodnota výstupů přepočítaná na inzertní prostor
další studie
edukace seniorů
Rada seniorů ČR