Vím, co jím a piju o.p.s.

Náš úkol

Iniciativa Vím, co jím a piju je součástí mezinárodního programu The Choices Programme, který vznikl na základě výzvy Světové zdravotnické organizace a Organizace OSN pro výživu a zemědělství. Hlavním cílem programu je motivovat veřejnost k aktivní péči o zdraví, vyvolat zájem o zdravý životní styl a podporovat výběr potravin pro zdravou výživu. Jako jednu z klíčových komunikačních aktivit jsme pro iniciativu Vím, co jím a piju vytvořili edukativní videoseriál.

„Komunikační kanály iniciativy Vím, co jím a piju průběžně od roku 2013 doplňují edukativní videospoty. Hlavním záměrem bylo rozšířit naše služby, nabídnout moderní a zajímavý obsah, vyrazit do terénu a využít naše zkušenosti s produkcí videa i možnost spolupráce s výživovými poradci, preventivními lékaři a odborníky na technologie potravin.“

Eva Kubů
PR manažerka projektu, Focus Agency

Jak jsme na to šli:

Jedním z poslání iniciativy Vím, co jím a piju je vzdělávat širokou veřejnost, proto jsme se rozhodli vytvořit edukativní videoseriál. Odborníci ve spotech jsou rádci a pomocníky při výběru vhodných potravin, při změně životního stylu, uvádějí na pravou míru mýty spojené se zdravým životním stylem. Nekritizují, jak moc nekvalitní potraviny může český spotřebitel pořídit, ale naopak radí, jak si kvalitní potraviny vybírat, a to právě s ohledem na výživovou hodnotu. Naším úkolem byla realizace na klíč, od přípravy znělky, odborné konzultace a tvorby scénáře, zajištění účinkujících, lokací a kompletní produkce a postprodukce videospotů až po distribuci video spotů k co nejširšímu okruhu široké veřejnosti. Ve videích je nejčastěji přítomen Ing. Petr Havlíček, uznávaný odborník na výživu. Spolu s dalšími odborníky podle daného tématu dobře ví, kterým potravinám dávat, s ohledem na své zdraví, přednost.

Co jsme dokázali:

Za dobu uplynulých 4 let se podařilo natočit celkem 11 tematických sérií, dohromady více než 70 video spotů. Témata jednotlivých video sérií jsou velmi rozdílná. Od testování potravin, vyvracení mýtů o potravinách a výživě, vhodné pohybové aktivity, rady pro vhodné stravování v průběhu dne, správný výběr potravin až po video spoty určené pro výuku správného stravování na základních školách a rádce pro školní jídelny. Při natáčení využíváme různé lokace s ohledem na téma jednotlivých video spotů: hypermarkety, prostředí laboratoří, ordinace lékařů, exteriéry, školní kuchyně. Video spoty jsou šířeny v rámci komunikačních kanálů Vím, co jím (www.vimcojim.cz, FB profi l) a dále prostřednictvím externích webových portálů pro širokou veřejnost typu idnes. cz, blesk.cz. Video spoty jsou promítány v čekárnách ordinací lékařů a ve vybraných nemocnicích a v neposlední řadě jsou pravidelně publikovány na celoplošné tv Kinosvět TV.

Videoseriál jako efektivní forma komunikace:

Zvýšení povědomí o znače a podpora budování image odborníků na oblast marketingu a public relations.
Po premiéře na iDnes.cz jsme všechny natočené díly série nabídli i dalším lifestylovým webům. Videa zatím publikovaly například weby žena-in.cz, blesk.cz, vlasta.cz, iprima.cz a dama.cz.
Hovoříme výsledky

„Videoseriál Vím, co jím si získal značnou popularitu mezi návštěvníky webu www.vimcojim.cz i dalších stránek, kde byl publikován. Tým agentury Focus dokázal zajistit kompletní produkci včetně spolupráce s výživovými poradci s profesionálně zpracovaným výstupem. V současné době je pro nás videoseriál jedním z našich nejsilnějších komunikačních nástrojů.“

Ing. Lucie Gonzálezová
ředitelka Vím, co jím a piju

  • video spotů 2012 - 2016

  • celkový počet zhlédnutí na kanále YT VCJ

  • zhlédnutí nejúspěšnějšího videa na YT VCJ „Zdravě a levně. Jde to!“
další studie
svačiny pro děti
AHOLD