Vím, co jím a piju o.p.s.

Náš úkol

Iniciativa Vím, co jím a piju je součástí mezinárodního programu The Choices Programme, který vznikl na základě výzvy Světové zdravotnické organizace a Organizace OSN pro výživu a zemědělství. Hlavním cílem programu je motivovat veřejnost k aktivní péči o zdraví, vyvolat zájem o zdravý životní styl a podporovat výběr potravin pro zdravou výživu.

„Pro komunikaci iniciativy Vím, co jím a piju směrem k široké veřejnosti společně s odborníky na výživu průběžně pracujeme na zvyšování povědomí o logu Vím, co jím, aktivitách společnosti a na utváření dobrého jména celé iniciativy. Naším záměrem je nabídnout široké spektrum aktivit – online podporu, tvorbu obsahu a videoobsahu, správu webu, realizaci pravidelných workshopů pro novináře a veřejnost, organizaci odborných konferencí, eventů pro širokou veřejnost a realizaci PR kampaní.“

Eva Kloučková
PR manažerka projektu, Focus Agency

Jak jsme na to šli:

Stránky www.vimcojim.cz měly zpočátku B2B zaměření s klasickou firemní prezentací pro partnery projektu. Zcela chyběla komunikace směrem k zákazníkům a široké veřejnosti. Nedá se říci, že tato taktika byla zcela bez úspěchu, ale bylo jasné, že je nutné zvyšovat povědomí u samotných zákazníků, přičemž webové stránky byly velmi vhodným nástrojem. Proto jsme provedli změnu strategie.
Základem komunikace ve vztahu k široké veřejnosti je edukace o zdravém životním stylu. Samotné budování nové obsahové strategie bylo přizpůsobeno nové cílové skupině, tedy zástupcům široké veřejnosti, kteří se snaží žít zdravě a přemýšlí o nakupovaných potravinách. Cílová skupina byla popsána formou 5 podrobných person, u nichž jsme stanovili nejen rodinné zázemí a pracovní zařazení, ale také jméno, koníčky a další specifika. Tento popis se pak stal základem pro samotnou tvorbu obsahu webu.
Jeho jádrem jsou články na téma zdravého stravování, recepty s fotografiemi, analýzy a testy potravin nebo tipy na pohybové aktivity. Na webové stránky přitom přibude jeden původní článek každý den. Ale nejde jen o psaní článků, extrémně důležitá je i komunikace se čtenáři a role zprostředkovatele mezi nimi a odborníky. Odborníci se podílí na tvorbě článků a zároveň zodpovídají dotazy z Poradny na webových stránkách. Dalšími kanály na podporu šíření obsahu se staly i Facebook, kde se v polovině roku 2017 pohybuje počet fanoušků přes 39 000, a Instagram.
Dalším formátem edukace široké veřejnosti je videoseriál, ve kterém účinkují specialisté na výživu – Ing. Petr Havlíček a PhDr. Karolína Hlavatá, Ph.D. Ti v krátkých spotech radí, jak správně vybírat potraviny, a dávají praktické tipy pro zdravější život. Videa tvoří další obsahový pilíř webových stránek – dosud jsme realizovali několik sérií na různá témata, zhlédnout je můžete na youtube kanále, ale narazit na ně můžete i na zpravodajských (iDNES.cz) a dalších portálech.
Důkazem toho, že na webu najdou čtenáři opravdu kvalitní obsah, za kterým stojí odborní garanti, je sdílení obsahu na webu seznam.cz, ke kterému došlo v dubnu 2017. Nejen díku tomu máme na webu návštěvnost přes 250 000 reálných uživatelů měsíčně.
Naše práce pro iniciativu se postupně rozšířila i na pořádání workshopů pro veřejnost a novináře, zapojení blogerů do podpory iniciativy či pořádání odborných setkání pro výrobce potravin. O aktivitách informujeme laickou i odbornou veřejnost pravidelným newsletterem.

Co jsme dokázali:

Vysoká sledovanost našich videoklipů, návštěvnost webové stránky www.vimcojim.cz a facebookového profilu spolu s aktivitami pro redaktory pomáhají zásadním způsobem zvyšovat zájem veřejnosti o kvalitní potraviny a zdravý životní styl. S radami našich odborníků se můžete setkat nejen na našich webových stránkách, ale i v ostatních médiích, včetně rozhlasu a televize.

Hlavní přínosy naší podpory iniciativy Vím, co jím a piju:

Vytvoření a pravidelná správa portálu www.vimcojim.cz, tvorba videopříspěvků, článků a rozšiřování databáze zdravých potravin.
Průběžné zvyšování povědomí o značce mezi širokou veřejností, zapojení dalších partnerů – výrobců a distributorů potravin.
Desítky mediálních výstupů, článků a televizních reportáží, vycházejících ze spolupráce s odborníky a z informací publikovaných v rámci komunikace inciativy.
Hovoříme výsledky

„Povědomí o programu Vím, co jím a piju každým rokem stoupá. Dle průzkumu (SANEP, leden 2016) zná logo VCJ 45,8 % obyvatel. A to je od roku 2012, kdy jsme byli téměř na nule a s projektem v ČR začínali, velký pokrok. Počet zapojených společností se zvyšuje a roste i množství označených produktů (420 v roce 2016). Focus Agency pro iniciativu zajišťuje kompletní servis, bez kterého bychom nebyli schopni dosahovat takových skvělých výsledků.“

Ing. Lucie Gonzálezová
ředitelka Vím, co jím a piju
další studie
content marketing
Keramika Soukup