Očkování proti klíšťové encefalitidě

logo

O zadavateli

Společnost Baxter je výrobcem přípravku FSME-IMMUN, který je vakcíny proti klíšťové encefalitidě. Vakcína je vázána na lékařský předpis a aplikuje ji lékař a není hrazena z prostředků veřejného zdravotního pojištění.

HLAVNÍ ÚKOL

Seznámit širokou veřejnost s problematikou klíšťové encefalitidy, zejména se závažnými následky onemocnění.
Seznámit veřejnost s vakcínou FSME-IMMUN od společnosti Baxter Czech. Hlavní úkol v číslech: zvýšení proočkovanosti české populace každoročně o 1 % (na 19 %).


„Kampaň byla zaměřena na laickou veřejnost a soustředila se jak na klasické produktové PR, tak edukaci. Focus skvěle dokázal využít téma a pomocí různých formátů prosadit problematiku klíšťové encefalitidy do všech typů médií.
Výsledky kampaně prokazatelně pomohly nárůstu prodejů FSME-IMMUN."

Iveta Soudná
Senior Product Manager Vaccines


zásah cílové skupiny
% zásah cílové skupiny v roce 2011
úspěšnost
% zásah cílové skupiny v roce 2012
medálních výstupů
% zásah cílové skupiny v roce 2013

bartex

JAK JSME NA TO ŠLI

Primární skupinou byly ženy ve věku 30–40, matky dětí ve věku 2–12 let. Sekundárně jsme se zaměřili na skupinu sportovců, aktivních lidí a také seniorů, u kterých bývají následky onemocnění nejhorší. Do komunikace jsme zapojili několik odborných garantů zastávajících roli opinion leaderů.
V rámci kampaně byl hlavní důraz kladen na media relations. Každý rok jsme projekt odstartovali setkáním odborníka s novináři, po kterém následovalo prosazování témat do televize, rozhlasu a na vybrané webové servery. V titulech s vysokou afinitou k cílové skupině jsme se zaměřovali na výstupy v podobě tematických článků, rozhovorů a pacientských příběhů.
V roce 2012 probíhala intenzivní komunikace akce „1 dávka zdarma“, která byla realizována ve spolupráci s VZP. Díky rozšíření spolupráce s klientem v roce 2012 o nákup inzerce primárně ve vysokonákladových titulech jsme dosáhli kvalitních tematických výstupů.
V roce 2013 jsme témata komunikace rozšířili o zajímavá statistická čísla a soustředili jsme se na sdělení, že očkovat lze celý rok. Také jsme zrealizovali outdoorovou kampaň na lavičkách a akci Očkovací kamion.

JAK TO DOPADLO

Během kampaně jsme v prvním roce oslovili celkem 639 740 žen ve věku 30-40 let, tedy 69 % stanovené cílové skupiny.
V roce 2012 se podařilo zásah do cílové skupiny navýšit na 75 %, v roce 2013 dokonce na 78 %. V roce 2014 jsme ještě dvě procenta přidali.
Počet námi prosazených výstupů se v roce 2014 přiblížil 200 a výrazně přibylo brandovaných výstupů odkazujících na web www.pozorkliste.cz.
Dle výzkumu GfK se proočkovanost české populace proti klíčové encefalitidě zvedla za čtyři roky o 7 procentních bodů, z 16 % v roce 2009 až na 23 % v roce 2013.

Video

Chcete, aby váš projekt dosáhl též skvělých výsledků?
Kontaktujte nás!