Vyvracení mýtů

Unilever ČR


O zadavateli

Společnost Unilever je předním výrobcem produktů v oblasti FMCG. Již delší dobu si udržuje postavení lídra na trhu s margaríny. Do jejího portfolia patří silné prémiové značky jako Rama a Flora. Vedle toho vyrábí i další rostlinné tuky jako Perla nebo Hera.

HLAVNÍ ÚKOL

Společnost Unilever si ze své pozice lídra trhu může dovolit iniciovat osvětovou kampaň. Na počátku roku 2013 proto spustila inzertní osvětovou kampaň „Nasycené škodí“. Media relations na přelomu 2012/2013 měla částečně připravit půdu právě pro pochopení problematiky nasycených/nenasycených mastných kyselin. Přestože většina spotřebitelů údajně zná zdravotní benefity margarínů a mnozí je často kupují, důvěru zákazníků v rostlinné tuky oslabují poplašné a často i zcela nepravdivé informace o původu či negativních dopadech konzumace margarínů. Naším úkolem tedy bylo uvádět tyto informace na pravou míru, mírnit tak šíření zavádějících zpráv, a v důsledku tak přispět k udržení pozitivního vnímání margarínů jako zdraví prospěšné potraviny.



zásah cílové skupiny
% splnění cílů
úspěšnost
celkový zásah kampaně v CS

bartex

JAK JSME NA TO ŠLI

Ve spolupráci s klientem jsme připravili materiál na téma Mýty o margarínech. Nechali jsme se inspirovat stále se dokola šířícím hoaxem o zdravotních rizicích margarínů. Zároveň jsme zmonitorovali online prostředí, ve kterém jsme zjišťovali, jak vnímají spotřebitelé nejen margaríny, ale i s nimi spojené negativní zprávy. Media relations jsme na přání klienta zaměřili primárně na tištěné tituly. Na základě našeho doporučení jsme zpracované materiály podpořili citacemi odborníků, s nimiž spolupracujeme v rámci projektu Vím, co jím, do něhož je nejen s margaríny zapojena i společnost Unilever. Z odborníků jsme využili dietoložku Dr. Karolínu Hlavatou i přední českou odbornici
na problematiku tuků prof. Janu Dostálovou.

JAK TO DOPADLO

Naším cílem bylo zajistit rozsáhlejší redakční prostor ve významných médiích, především jsme cílili na deníky. Nakonec se nám podařilo prosadit téma nejen do deníků, ale i do lifestylových titulů. V únoru jsme pak zajistili v rámci tématu televizní výstup v hlavním zpravodajství. Ten jsme již postavili na zvyšující se hrozbě srdečně-cévních onemocnění, k jejichž vzniku přispívá právě strava složená z nevhodných živin, zejména tuků.

Chcete, aby váš projekt dosáhl též skvělých výsledků?
Kontaktujte nás!