Analyzujte rizika spojená s platformou TikTok, varuje AKA

16. 3. 2023 | redakce, TZ
V posledních letech se TikTok stal jednou z nejoblíbenějších sociálních sítí a i v Česku má 2 miliony uživatelů. Mají si značky brát k srdci varování před touto aplikací od Národního úřadu pro kybernetickou bezpečnost? Své doporučení k tomu dává i Asociace komunikačních agentur.


Zdroj: Stock photos on Shutterstock

Národní úřad pro kybernetickou bezpečnost (NÚKIB) nedávno vydal zásadní varování, ve kterém apeluje na zvýšenou bezpečnost při používání sociální sítě TikTok. Obava z možných bezpečnostních hrozeb vyplývá především z množství shromažďovaných dat o uživatelích této platformy a způsobu, jakým jsou sbírána a jak je s nimi nakládáno. Varování směřuje nejen na organizace a na kritickou infrastrukturu státu, ale i na běžné uživatele této aplikace a také na zadavatele inzerce.

TikTok stejně jako celý digitální svět skrývá skvělý potenciál, ale také obrovskou hrozbu v oblasti bezpečnosti našich dat a tedy svobody. Uživatelé, značky, ale také zaměstnavatelé by měli zvážit, zda do tohoto rizika chtějí jít s vědomím, že existuje bezpečností hrozba sběru citlivých údajů čínskými státními orgány. A také zda chtějí svými investicemi přispívat této aplikaci, která je spojena s bezpečnostními riziky.

Ředitel Bezpečnostní Informační služby ČR (BIS) Michal Koudelka komentuje tuto skutečnost:

„Ti, kteří využívají TikTok jako nástroj pro podporu svých aktivit, by měli zvážit dvě zásadní věci. Zda chtějí otevřít dveře ke svým citlivým datům čínským státním orgánům a zda chtějí svými investicemi dál přispívat k posilování této aplikace a bezpečnostních rizik spojených s jejím užíváním.“

Podle zástupců TikTok v České republice jde o mylné pochopení fungování této platformy, ať už se to týká vlastnictví, fungování a práce s daty nebo bezpečnostních otázek. Vlastník platformy, společnost Bytedance, je z 60 % vlastněna globálními institucionálními investory a datová centra spravující informace o evropských uživatelích se nacházejí na území Evropy.

Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka Asociace komunikačních agentur (AKA) dodává:

„Doporučujeme našim členům a všem zadavatelům vyhodnotit míru hrozeb spojenou s užíváním platformy TikTok jako komunikačního kanálu prostřednictvím analýzy rizik. Především je vhodné zvážit používání technologie a zamyslet se nad tím, co skrze aplikaci sdílí.“

Vzhledem k závažnosti a aktuálnosti tématu AKA společně s NÚKIB připravuje workshop zaměřený na práci s touto platformou a eliminací bezpečnostních rizik pro své členy a jejich klienty.

Toto prohlášení vydává AKA v den, kdy Wall Street Journal přišel s informací, že američtí zákonodárci přímo vyzvali čínské vlastníky TikToku, aby prodali svůj majetkový podíl, nebo aplikaci hrozí zákaz v USA. Na americkém trhu má přitom TikTok 100 milionů uživatelů a z hlediska reklamních příjmů je pro něj zásadní. 

Štítky dokumentu: TikTok

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: