Firma prodávající repasovoné iPhony 'hacknula' telefony návštěvníků obchodů Apple ve 3 evropských metropolích

24. 5. 2022 | Eva Dragulová
„Rychle! Ostraha se nedívá!“ nebo „Je čas přejít na repas." Podobné vzkazy posílala společnost Back Market zákazníkům ve 3 prodejnách Apple přes telefonům s nakousnutým jablkem vlastní funkci AirDrop. Zájemce o iPhone tak oslovila nabídkou o něco staršího, ale zároveň výrazně levnějšího a udržitelnějšího modelu.

Je to prosté a odvážné a tak trochu na hraně. Firma Back Market vytvořila bota, který v prodejnách Apple informoval zákazníky,, že repasovaný telefon, iPad či MacBook jsou zkrátka lepší než nový. Pro planetu (a firmu Back Market) určitě.

Povedenou kampaň rozjeli ve spoluprácis reklamní agenturou Marcel ve 3 velkých prodejnách v Berlíně, Paříži a Londýně. Jak to udělali? Do láhve s vodou umístili telefon, tu přidělali na kola, které postavili v blízkosti Apple obchodů. Zákazníci, kteří si pak přišli obhlédnout nové elektronické kousky od Applu, se nestačili divit, když jim na displeji jejich přístrojů vyskočily zprávy ve znění:

„Rychle! Ostraha se nedívá!“ nebo „Je čas přejít na repas. S levnějším a ekologičtějším modelem!“ 

Tento PR kousek byl naplánován v naději, že se změní postoj lidí k repasovaným telefonům a že budou nakupovat udržitelněji. Na videu jsou vidět pozitivní reakce všech zúčastněných, přičemž jeden pán říká, že ho to přimělo změnit názor. A to se počítá.

Video s názvem „Back Market – Hack Market“ vysvětluje, proč zákazníkům doporučuje namísto nových právě repasované modely telefonů. Chtěli především komunikovat ekologické výhody takovéhoto zboží prostřednictvím virálních videí. Ruku na srdce, napadla by vás při zvažování koupě nového telefonu takhle repasovaná alternativa? Back Market samozřejmě odmítá jakékoliv spojení s greenwashingem, proto s celou akcí vyčkali až do vydání zprávy společnosti ADEME, jež poukazuje na výhody repasované elektroniky. Například pořízení repasovaného mobilu snižuje dopad na životní prostředí o 55 % až 91 % ve srovnání s novým přístrojem.

Pochopitelně se nejedná o kampaň oficiálně schválenou značkou Apple, je proto trochu na hraně, ač francouzský leader v prodeji repasované elektroniky Back Market rozhodně není americkému gigantu konkurencí. Ostatně spoluzakladatel Back Market, Vianney Vaute, vysvětluje, že vlastně technicky nešlo o žádné hackování, alejen využili technologie, které v sobě mají všechny přístroje Apple.

Co je AirDrop

AirDrop je funkce, která umožňuje Macům a zařízením s iOS sdílet mezi sebou bezdrátově data. AirDrop používá Bluetooth k vytvoření sítě Wi-Fi typu peer-to-peer mezi zařízeními. K připojení přes AirDrop nemusíte být připojeni k routeru ani k internetu. Musíte však mít zapnuté Wi-Fi a Bluetooth. AirDrop automaticky detekuje blízká podporovaná zařízení a zařízení musí být dostatečně blízko, aby bylo možné navázat dobré Wi-Fi spojení.

Zdroje: Deciliiter, Famouscampaigns

Štítky dokumentu: Guerilla marketing
Sdílejte tento článek:
Podobné články: