Heineken vyrobil náhradní dárek pro ty, kterým na Vánoce nedorazí včas

10. 12. 2021 | Petr Michl
Dárek z e-shopu, který nedorazí, je už taková vánoční klasika. Místo vytváření voucherů můžete obdarovanému svou omluvu říct i pivem. Heineken přesně pro tyto případy vytvořil dárkový set IOU, který to poví za vás.

 

Objednali jste někdy vánoční dárek na e-shopu a později bylo jasné, že do Štědrého dne prostě nedorazí? Tuto zkušenost má s častějším přesunem nákupů online a pandemií narušenými dodavatelskými řetězci čím dál více lidí a značka piva Heineken počítá s tím, že jich letos přibudou doslova zástupy. Má pro ně připravené dárkové balení piva, které pod stromečkem zapůsobí jako důstojná omluva, jež bude okamžitě přijata.

Červená hvězda na zeleném pozadí jako tradiční vizuální prvky Heinekenu jsou vánoční samy o sobě, dárkový set s šesti láhvemi je nicméně dokáže akcentovat ještě více svátečně. Jako stvořený pro svůj omluvný účel ho ale dělá až sdělení na vnitřním víku, kde jsou nejviditelnější písmena IOU — zkratka pro „I owe you“, tedy: „Dlužím ti.“ Samovysvětlující je poté věta nad tím:

„Tvůj dárek nedorazil, takže se pojďme pobavit nad svátečními pivy.“

Autorem kampaně je kreativní agentura Fast Horse. Josh Egan, ředitel značky Heineken USA, k ní dodává:

„Všichni jsme viděli varovné signály naznačující, jak by dodavatelský řetězec mohl ovlivnit sezónu vánočních dárků, takže jsme se na tento okamžik připravovali. Připadalo nám to jako jeden ze způsobů, jak spotřebitelům ulehčit svátky tím, že se ujistíme, že se nebudou muset dostavit na předání dárků s prázdnýma rukama."

Dle Egana byl Heineken díky zeleným lahvím a červené hvězdě o svátcích vždy oblíbeným nápojem. „Touto propagací chceme navázat na tuto sounáležitost se značkou a pomoci našim spotřebitelům vytěžit maximum ze špatné situace — a snad i rozveselit letošní svátky. Samozřejmě nad pivem," vysvětluje.

Jedinou potíží je to, že dárkový set Heineken IOU není k prodeji. Heineken ho bude rozdávat od 10. do 12. prosince a pak ještě jednou od 17. do 19. prosince ve vybraných metropolích USA, v Texasu a Kalifornii. Zájemci přitom musí doložit ve zmíněných datech své zpožděné zásilky printscreenem, který nahrají na microsite kampaně.

Je to velká škoda. Všichni, kdo nahrazovali dárek, co byl na Štědrý den stále na cestě, vlastnoručně vyráběným voucherem, ví, že se podobně elegantní řešení, u kterého můžete s obdarovaným společně zapomenout na příkoří logistiky v e-commerce, prostě hodí. Heineken IOU by jednoduše našel uplatnění nejen jako brandová kampaň, ale jako regulérní dárek poslední záchrany.  

Zdroj: Heineken IOU

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: