Prasklá bota Nike vyvolala válku značek

19. 3. 2019 | Kristýna Vozková
Negativní reklama je také reklama. O tuto ale v Nike patrně nestáli. Trapas s roztrhanou botou během basketbalové zápasu a zraněním nadějného hráče oběhl světová média a vysmívačná reklama od značky Skechers se dostala až na stránky The New York Times.

O tento druh publicity značka Nike rozhodně nestála. V příloze nedělních The New York Times se na začátku března objevila reklama Skechers humorně reagující na debakl značky z února letošního roku. Během 34. vteřiny ostře sledovaného zápasu NCAA se totiž hráči Duke Blue Devils, Zionu Williamsonovi, rozpadla bota Nike PG 2.5 přímo na noze. Zion si v důsledku pádu způsobil zranění (na obuté noze) a ze zápasu musel odstoupit.

Značka se od té doby stala terčem veřejného posměchu – a jak dokazuje značka Skechers – nejen na sociálních sítích. Humorná reklama totiž zobrazuje rozšklebenou kecku s obřím nápisem „Prostě to pohnoj” („Just blew it”). Po této úsměvné narážce na ikonický slogan značky Nike následuje dovětek: Skechers  we won't split on you” (Skechers – my se na vás nerozpadneme”, pozn. red.). Kromě The New York Times byla zveřejněna mimo jiné také v listech USA Today and The Wall Street Journal. Soudě podle sdílení na sociálních sítích, sklízí u čtenářů velký úspěch.

Zápas sledovalo více než 4,4 milionu lidí. Není tedy divu, že se video zobrazující Zionův pád, stalo rychle virálním.

Svět obletělo také video amerického prezidenta, Baracka Obamy, který překvapeně zvolal “his shoe broke”. Na svém Twitteru pak hráči popřál brzké uzdravení.  

Kromě Skechers na incident zareagovala také Puma. Jen krátce poté, co Zion opustil palubovku, se na Twitteru objevil příspěvek oznamující “It wouldn't have happened in pumas.” („V Pumách by se to nestalo.”)

Tweet byl ale zanedlouho smazán, neboť se pod ním hromadily reakce rozhořčených fanoušků, poukazující na to, že Puma pouze parazituje na zranění hráče a využívá tento nešťastný okamžik ve svůj prospěch.

Na účet Nike se tak už několik týdnů baví celý svět. Značce však rozhodně do smíchu není. A to nejen proto, že může být ohrožen sponzoring týmu Dukes na další sezóny. Celý incident by mohl mít dopad na slibně rozjetou kariéru Ziona Williamsona, který byl horkým kandidátem pro solidní umístění na draftu NBA.  V současné době je tak jeho zdravotní stav bedlivě sledován. Pod palbou kritiky se navíc ocitl také hráč NBA, Paul George, který byl oficiální tváří této linie obuvi. Značka sice vydala oficiální prohlášení, ve kterém nehodu označila za zcela výjimečnou situaci. Její reputaci však nepomohl ani fakt, že hráč byl údajně známý tím, že obuv příliš často nestřídá a při váze 130 kg mohlo dojít k jejímu rychlému opotřebení.

Krátkodobě značka zaplatila za Williamsonův vyvrknutý kotník drahou daň, konkrétně 1,1 miliardu. Ihned po samotném zápase jí totiž akcie klesly o téměř dvě procenta. Tyto pohyby v hodnotě společnosti jsou ovšem spíše virtuální, cena akcií se mezitím vyšplhala nad původní hodnotu. Mnohem trvalejší může být ale pocit v hlavách potenciálních zákazníků, který by se dal shrnout slovy: „Nike dělá boty na basketbal, ale fakt se chci zranit, až se mi rozpadnou na noze?”

Zdroje: businessinsider.com, highsnobiety.com, complex.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: