Twitter zfilmoval vánoční reklamu, kterou John Lewis odmítl. Sledujte příběh sněhových vloček, které se dostanou do továrny na sníh ve spreji a umřou

16. 12. 2021 | Aneta Birnerová, Petr Michl
Když mu bylo 7 let, napsal Danann McAleer surrealistickou vánoční reklamu o životním koloběhu vloček. Minulý listopad jej po 26 letech vytáhl ze šuplíku a nabídl na Twitteru obchodnímu řetězci John Lewis. Ten sice neměl zájem, ale zmíněnou sociální síť jeho příběh zaujal natolik, že se rozhodla pro jeho zfilmování.

Svátky se blíží a nikde se vánoční kampaně nepropírají tak dobře jako na Twitteru. Už je to taková tradice spjatá s tímto obdobím. Zatímco doma cukrujete rohlíčky, reklamní kreativci strkají hlavu do trouby kvůli vašim kousavým komentářům. 

Letošní rok se ale Twitter rozhodl pozvednout tento sport na vyšší úroveň a natočil vlastní vánoční reklamu podle námětu jednoho ze svých uživatelů, když @DanannMcAleer sdílel pitch, který vytvořil v sedmi letech. 

Jeho příběh doprovázený popisnou vizualizací představuje dobrodružnou výpravu dvou sněhových vloček, Jacka a Jamese. Vše začalo v den, kdy kluci spadli z mraku – rovnou do náruče chobotnice. Ta je vystřelila zase z moře ven až do továrny na sníh ve spreji. Nerozlučná dvojka zde spadla do mašiny a ta je zabila. „Ach bože! Velmi dobře,“ reflektuje spot první recenzent v podobě třídního učitele.

Nenechte ale se tímto hodnocením ovlivnit. Podívejte se na vytvořený spot níže a udělejte si vlastní názor. Myslíme si, že Twitter se svou povedenou filmovou realizací vytáhl původní známku za domácí úkol na čistou jedničku. 

Vše začalo v listopadu 2020, kdy divadelní herec Dannan McAleer na Twitteru oslovil řetězec obchodních domů John Lewis se svým námětem, který sdílel s hashtagem #ThePerfectChristmasAd (perfektní vánoční reklama).

„Jak se ukázalo, v sedmi letech jsem napsal perfektní reklamu pro řetězec John Lewis. @jlandpartners Očekávám, že se mi ozvete ohledně vaší vánoční reklamy na rok 2021?“

Bohužel John Lewis Danannovu nabídku odmítl. Tato továrna na dojemné vánoční příběhy bohužel již měla plno. Ale slíbila, že se ozvou. 

„Ahoj Dananne, díky za návrh. Nevolej, sami se ozveme. – Jac.“

Nakonec se tedy zfilmování spotu ujal Twitter, který narozdíl od řetězce John Lewis docenil morbidní jiskru bratří Grimmů, kterou v sobě tento dětský příběh skrýval. Za kameru minutového snímku se postavila Roxane Campoy z Passion Paris. Reklamní záštitu snímku pak poskytla agentura DAVID Madrid.

Režisérka Roxane Campoy byla ze spotu nadšená. Připomněl jí vlastní dětství: 

„Já jsem byla jako dítě hodně důvěřivá. Věřila jsem všemu, co mi ostatní děti vykládaly. Ráda vzpomínám na svou spolužačku ze školky. Vyprávěla mi, že se spřátelila s pavouky, a ti pro ní vyrábí bonbony, které nechávají ve křoví během přestávky. Nikdy jsem nechtěla zpochybňovat její historku, i když to byl jasný výmysl, protože o bonbony se vždycky dělila se mnou!“

Společně s reklamou vznikl i film o filmu s tvůrcem námětu, Danannem McAleerem. Jeho slzy, které se marně pokouší skrývat, přidávají reklamě dalších 100 bodů dojetí. Z původní reklamy libující si v absurditě, jíž je Twitter pověstný se tímto stává plnohodnotná vánoční reklama, u které si i vy budete otírat oči. 

„Moc se mi to líbí,“ říká ve spotu McAleer, „je to krásně udělané. Myslím, že by to měl být pro Twitter počátek nové tradice. Tohle je pro mě opravdu událost letošních Vánoc.“

Podívejte na dojatého tvůrce v následujícím videu. 

Také Twitter je s vánoční kampaní spokojený. Ve svém článku sdílí své nadšení a uvádí příklady dobra, které v minulosti diskutování o vánočních reklamách na Twitteru vyprovokovalo. 

„Jsme nadšeni, že se s vámi můžeme tuto kampaň podělit. Nejen, že má všechny potřebné ingredience kouzelného vánočního příběhu, jako je cesta dvou vloček zasněženým světem, ale také perfektně reflektuje každoroční vánoční dění na Twitteru.

Diskuze o vánočních reklamách jsou naše tradice. Pod hashtag #JoinIN (Přidej se) založeným komičkou @SarahMillican75 spolu mohou mluvit ti, kteří se cítí o Vánocích osamělí. Hashtag #DuvetKnowItsChristmas (Duvet ví, že jsou Vánoce) zase vybízí lidi, aby se o Vánocích podělili o své provizorní spaní s těmi méně šťastnými mezi námi.“

John Lewis o Vánocích nemá klid

Ty pravé Vánoce každý rok začínají s reklamou řetězce John Lewis. To si nemyslí pouze Dannan McAleer, ale i většina lidí z anglosaského světa. Proto tento obchod na Twitteru během celého adventu bombardují komentáři, připomínkami, vtipy, již zmíněnými návrhy na vánoční kampaně nebo i reklamacemi. 

John Lewis tedy o Vánocích nemá klid. – Teď ale nemluvíme o již zmíněném obchodním řetězci, ale o muži žijícím ve státě Virginia v USA, který je na Twitteru aktivní pod nickem @johnlewis

Štítky dokumentu: Kreativní reklama Twitter
Sdílejte tento článek:
Podobné články: