Bariatrická chirurgie

> Edukační kampaň

Vzhledem k tomu, že v České republice je okolo 300 000 obézních, kteří jsou „vhodnými adepty" na bariatrickou operaci, a tito lidé jsou napříč různými generacemi, bylo potřeba zvolit mix komunikačních aktivit, aby byl zásah do cílové skupiny co největší.


Co jsme dokázali:

Spolupráce s ambasadorkou a odbornými garanty nám zajistila velké množství mediálních výstupů, jejichž prostřednictvím jsme oslovili značnou část cílové skupiny, která je poměrně specifická. Za velký úspěch považujeme rozpoutání živé diskuze ve facebookové skupině mojelecbaobezity.cz, a to ve velmi krátkém časovém horizontu. Díky velké aktivitě členů skupiny se podařilo zvýšit počet zájemců o bariatrickou chirurgii a přesvědčit stále váhající zájemce k jejímu podstoupení. Opět se nám osvědčilo, že kombinace webových stránek, pacientských příběhů, aktualizovaných informací a prostor pro vyjádření potenciálních zájemců vytváří kvalitní obsah.

Jaký byl cíl spolupráce s klientem?

Od roku 2018 realizujeme edukační kampaň týkající se bariatrické chirurgie. Tento zákrok, byť je pro vybranou cílovou skupinu hrazen zdravotními pojišťovnami, není lékaři preferován, a pacienti (zejména např. diabetici 2.typu, kteří často s obezitou bojují) se o této možnosti léčby obezity mnohdy ani nedozví. Hlavním cílem celé kampaně tedy je zvýšit informovanost laické veřejnosti, poskytnout jim dostatek informací, možnost zeptat se na to, co je zajímá a zároveň představit pracoviště, kde se zákroky provádí.

návrh komunikační strategie
tvorba edukačních videí
správa online kampaní
public relations
tvorba webových stránek

Během realizace...

Nejdříve jsme pod odbornou záštitou lékařů – garantů celé kampaně vytvořili edukační webovou stránku www.mojelecbaobezity.cz, která je určena laické veřejnosti a informuje o problematice, možnostech a výsledcích chirurgické léčby obezity. Její obsah jsme konzultovali také s pacienty, kteří již bariatrickou operaci podstoupili a jsou tak pro celou kampaň klíčoví. Jejich příběhy jsme zachytili i ve videích, poukazují na výsledky operace a na zlepšení života po absolvování bariatrické chirurgie. Videa jsou součástí webových stránek a na Youtube kanálu.

Pro oslovení mladší cílové skupiny vznikla facebooková skupina, která slouží jako diskuzní fórum pro zájemce o bariatrickou chirurgii a jejímž moderátorem je jedna z pacientek. Pro aktualizaci webových stránek a obsah facebookové skupiny využíváme atraktivní formu autentických videí, která jsou natáčena s odborníky a naší hlavní ambasadorkou. Ta díky svým aktivitám na projektu dokázala vyvolat na sociální síti vysoký engagement – pacienti sdílí své zkušenosti s hubnutím, operací, svěřují se navzájem, z čeho mají obavy, nebo kladou dotazy odborníkům.

Celou online kampaň doprovází i klasická media relations, kde ve spolupráci s odbornými garanty – lékaři z bariatrických center – medializujeme tiskové zprávy, zajišťujeme výstupy v rozhlase, tisku televizi i na internetu. Komunikaci doplňuje obsahová i vyhledávací kampaň.

Zaujali jsme vás? Pojďme se nezávazně sejít.


Domluvit schůzku
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.