3 nejlepší olympijské spoty z Tokia

23. 8. 2021 | Petr Michl
Od úterý 24. srpna začíná v Tokiu paralympiáda. Pojďte si předtím připomenout ty nejlepší reklamy spojené s hlavním olympijským kláním. Je mezi nimi PR stunt, ale i stálice v podobě hrdého sponzora všech matek.


13letá olympijská vítězka ve skateboardingu, Britka Sky Brown. Zdroj: Sasumng

Olympiáda nám přinesla mnoho zážitků. A ještě předtím, než vypukne paralympiáda, bychom se rádi ohlédli za těmi skutečně výjimečnými z reklam a komerčního obsahu spojeného se sportovním zápolením pod vlajkou s pěti kruhy. Z českého pohledu nám přišla ohromující práce Českého olympijského týmu na sociálních sítích a jejich propojení s Mall.tv, které přineslo CzechTeam.tv. V reklamních blocích se ale skutečně zapamatovatelné či emotivní okamžiky neodehrávaly. Jako trojici nejsilnějších tak vybíráme 3 zahraniční spoty.

  

Posilovna u zdroje

Název spotu: The Fridge

Značka: got milk? (Milk Processor Education Program (MilkPEP))

Agentura: Gale

S olympijskými hrami se pojí mnoho aktivací v různých obdobách olympijských parků,  američtí zpracovatelé mléka sponzorující edukační program Milk Processor Education Program (MilkPEP) s iniciativou got milk? se rozhodli zapojit lidi do svého spotu poctivým PR stuntem. Vybudovali v supermarketu za lednicí pro mléčné výrobky posilovnu. A vzhledem k průhledné zadní stěně lednice mohli nakupující se zájmem o mléko vidět sportovce „u zdroje jejich síly". Konkrétně šlo o karatistu Ariele Torrese, který v Tokiu získal bronz, a 47letou cyklistku (v důchodu) Kristin Armstrong, která v rámci své úspěšné kariéry získala pro USA tři olympijské medaile. Výhodou PR stuntů je větší mediální zájem i mimo oborová média. Tím pádem se v mediálním prostoru o to více mohly objevit citace jako ta od Kristin Armstrong, jež v tiskové zprávě říká: „Mléko je součástí mého sportovního režimu už desítky let. Kromě toho, že je chutné, pomáhá při regeneraci svalů, podporuje rehydrataci, doplňování energie a podporuje zdraví imunitního systému a silné kosti. I když mám olympijskou kariéru za sebou, piji mléko každý den, abych využil výhod jeho silného nutričního balíčku. A svého syna vždycky nabádám, aby dělal totéž." Ano, proslov mládežnického trenéra Martina Stloukala z Brna nabádající své svěřence, aby „žili v tvarohárně“ byl možná autentičtější podporou mléčných výrobků pro budování svalstva, a navíc to byl virál. Promyšlený počin od got milk? si ale zaslouží naši pozornost už jen proto, že dodal jinak banálním dobrozdáním nepopiratelnou zajímavost.

 

Oficiální vizuální orgie od Samsungu

Název spotu: Proud sponsor of a world coming together

Značka: Samsung

Agentury: Community, RESET

Společnost Samsung vytvořila kampaň, která ukazuje, jak její technologie přibližují hry těm, kteří se jich nemohou zúčastnit kvůli pandemickým omezením. Sdělení od oficiálního sponzora olympiády to je přímočaré, logické, ale nikterak překvapující. Jeho vizuální oživení, které se podařilo agentuře Community a produkční společnosti RESET, ovšem zaslouží velkou poklonu. Strhující je výběh školáků na balkon, za kterým se odehrává závod jachet. A kreativním vykřičníkem s porcí emocí navíc je pak virtuální opora od otce 13leté britské skateboardistce Sky Brown před závodem. Ta mimochodem v reálu zafungovala. Sky Brown si z Tokia odnesla zlato.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: