5 nejlepších outdoorových reklam roku 2020

6. 1. 2021 | Aneta Birnerová
Byli jste minulý rok venku? Tak jste si možná během zdravotní procházky či v pracovním spěchu všimli několika poztrácených reklamních perel v karanténním trní. Tady je pět těch vůbec nejhezčích.

Ani v minulém roce nebyla o kreativu nouze. Přestože se většina marketingové produkce nudně táhla jako sladkobolné těsto na trdelníky, neměli jsme problém pro stupínky vítězů najít šmrncovní a originální reklamy. Nemějte strach. Při výběru jsme si dávali obzvlášť pozor, aby se ani v jedné z nich neobjevila věta: „Spolu to zvládneme.“

Západoaustralský balet | Mizející drákula

Legenda praví, že Drákula nevidí svůj odraz v zrcadle. Australská pobočka reklamní agentury Wunderman Thompson si jeho omezení vzala jako inspiraci pro vytvoření pozvánky na podzimní (krátkodobé) znovuotevření opery a uvedení stejnojmenného baletního představení.

Na toalety místních barů umístila vedle zrcadel plakát s princem temnot v takovém úhlu, že v zrcadlovém odrazu vidíte pouze jeho pozadí. (Plakátu ne Drákuly).

Jak je to možné? Plakáty jsou totiž vyrobeny za pomocí lentikulárního (čočkovitého) tisku a umístěny v optimálním úhlu vedle zrcadel. Výsledný efekt „maže” postavu Draculy v odrazu zrcadla. Přesvědčte se sami v následujícím videu:

McDonalds | Happy Meal Bird Box

Zatímco v Austrálii letos pěstovali kulturu, ve Finsku karanténa probudila v lidech altruistické sklony. Světový řetězec fast-foodů McDonalds zde v rámci brandingové kampaně vybudoval 1400 nových domovů ve tvaru ikonických Happy Mealů pro místní ohrožené zpěvné ptactvo. Jestli byl v červené budce připravený pro nové nájemníky i cheeseburger a malé hranolky, to nevíme.

Více o Happy Meal Bird Boxech se dozvíte v následujícím videu:

Američtí nezávislí knihkupci | #BoxedOut 

To v Americe se naopak obchodníci bouřili kvůli přemíře sobectví ze strany velkých značek. Nebo spíše velké značky. Drobná lokální knihkupectví totiž dávaly guerillovou kampaní netečným kolemjdoucím s mobilem v roce najevo, kam to povede, když budou stále nakupovat pouze online a pouze na Amazonu.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: