9 (falešných) dětských hraček, které zvyšují povědomí o nebezpečích sociálních médií

12. 11. 2021 | Beáta Vaňková
Netradiční kampaň od nadace 5Rights upozorňuje na nebezpečí, které hrozí dětem z digitálního světa. Vytvořila fiktivní značku Twisted Toys vyrábějící například vysílačku Stalkie Talkie, která spojí děti s cizími lidmi, nebo špehujícího medvídka Share Bear.

Nadace 5Rights představila netradiční kampaň, která kreativním způsobem zvyšuje povědomí o vlivu digitálních nástrojů na děti. Vytvořila fiktivní značku Twisted Toys, která vyrábí hračky, do nichž vkládá všechny atributy chytrých telefonů a sociálních sítí. Twisted Toys se netají tím, že jejím cílem je vydělat co nejvíce peněz zneužíváním dat nebo špehováním soukromého života.

Podle organizátorů kampaně se v současném online světě neklade dostatečný důraz na ochranu dětí. Společnosti zabývající se reklamními technologiemi shromažďují více než 78 milionů datových bodů o dítěti do doby, než dosáhne 13 let. Téměř tři z deseti dětí ve věku od 8 do 13 let ve Velké Británii sdílejí své osobní údaje s lidmi online. Aplikace a sociální média zastřešené Facebookem a TikTok jsou bohužel často využívány predátory k zasílání sexuálních zpráv.

V rámci kampaně vznikly krátké satirické video reklamy a popisy vymyšlených výrobků, které mají na toto nebezpečí upozornit. Připadat vám budou naprosto nevhodné a zjevně absurdní. Tímto netradičním pojetím ale nadace poukazuje na to, že ve skutečnosti jsou funkce těchto hraček už obsaženy v chytrých telefonech a v sociálních sítích, které někteří rodiče povolují svým dětem ve stále mladším věku. Pojďme se tedy na vymyšlené hračky podívat.

9 hraček od Twisted Toys

1. Vysílačka, která vás spojí s cizími lidmi

Stalkie Talkie je vysílačka, která pomocí algoritmu spojí vaše dítě s cizími lidmi. Stiskne tlačítko a může chatovat s náhodnými lidmi z celého světa.

2. Špehující medvídek

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: