Animovaný film o králíčku Ralphovi upozorňuje na krutosti testování kosmetiky na zvířatech

19. 4. 2021 | Milada Zemanová
Tisíce zvířat po celém světě trpí kvůli testování kosmetiky. Animovaný snímek Save Ralph ukazuje jejich utrpení úplně v novém světle a chce veřejnost motivovat, aby pomohla tato zvířata chránit.

Králíčky asi většina lidí považuje za roztomilá zvířata a nad jejich videi se rozplývá radosti. Bohužel ale náš zájem o zvířata a jejich blaho často končí naprostou pasivitou. Již ignorujeme, že kvůli nám trpí, abychom si mohli dopřát k jídlu maso, abychom z nich nosili oblečení nebo třeba abychom mohli využívat nejrůznější kosmetické produkty.

Na tisících zvířat po celém světě se testují kosmetické přípravky jako třeba rtěnky či šampony . Tato zvířata jsou různě mrzačena a usmrcována, jen abychom si dopřáli atraktivní tužku na oči. Nicméně kosmetika by nemusela znamenat utrpení pro zvířata. A právě toto téma se stalo námětem krátkého animovaného filmu s názvem Save Ralph (Zachraňte Ralpha).

Jak naznačuje název snímku, hlavním hrdinou je králík Ralph, na němž jsou testovány kosmetické přípravky a jejich přísady. Ralph je na jedno oko slepý, je hluchý a má bolesti při každém svém pohybu. Ralph nás ve videu provádí svým zaměstnáním, coby testera. Testera dělali i jeho příbuzní a všichni při této práci zemřeli. Následně se podíváme s Ralphem i do laboratoře, kde na něm následně testují blíže nespecifikovanou látku.

Ralph je po celou část snímku pozitivní a svou práci si chválí. A možná i proto jeho výroky mají skutečně silný dopad. Jako například když v závěru snímku říká:

„Rád bych poděkoval všem, kdo stále kupují kosmetiku testovanou na zvířatech, a vládám, které to umožňují. Bez vás bych neměl práci a skončil bych na ulici. Teda, vlastně asi ne na ulici. Spíš na poli. Jako obyčejný králík.”

Na tento emotivní snímek se můžete podívat ve videu níže.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: