Animovaný kraťas vypráví dojemný příběh naší planety hlasem herečky Whoopi Goldberg

9. 6. 2020 | Milada Zemanová
Budoucnost naší planety je značně nejistá. Dokážeme ji zachránit, nebo ji lidský druh zničí? Právě to je důležitá otázka, kterou před nás staví animovaný krátký film ve spolupráci s Whoopi Goldberg.

Svět s čistým vzduchem, jasnou oblohou a zeleným životem všude kolem, nebo znečištěná nemocná planeta zahalená v toxických zplodinách, které dusí krajinu? To je naše volba v příštích 30 letech. Na tuto situaci upozorňuje sociálně-politické hnutí Extinction Rebellion hlasem herečky Whoopi Goldberg v krátkém animovaném filmu o změně klimatu, který nese název „The Gigantic Change“ (Obrovská změna, pozn. redakce).

Whoopi Goldberg je držitelka cen Emmy, Grammy, Oscar a Tony a se svým emotivním a nezaměnitelným hlasem reprezentuje ženu roku 2050. Ta vypráví své vnučce pohádku před spaním. Není to ovšem příběh ledajaký, je to příběh naší planety a začíná následovně:

Kdysi byla planeta, která se nacházela na pokraji totálního zničení. Lidé, kteří ji obývali, ji systematicky zabíjeli svou hamyžností a výstavbou.”

Právě tato slova zahajují tříminutový film, který byl představen dne 5. června, tedy na Mezinárodní den životního prostředí. Přichází přitom z dílny produkční společnosti Passion Pictures.

Následují scény představující šedivé pustiny a jeleny, kteří se rozpustí až na kost. A Whoopi Goldberg pokračuje:

Planeta umírala a nikdo se nestaral. Země umírala a byla velmi, velmi vyděšená.“

V této chvíli bychom mohli tušit neodvratný špatný konec, nicméně vypravěčka knihu zavírá a požádá svou vnučku, aby příběh dokončila. Dívenka je z vyprávění zcela pochopitelně smutná a vymyslí si pro planetu lepší konec.

Jednoho dne si lidé uvědomili, že všechny tyto věci byly velmi špatné. Chtěli to změnit a ne neustále vše zabíjet. Nebylo to snadné, ale postupně s tím stále více lidí souhlasilo. A společně vysadili stromy a pěkné rostliny po celém světě.“

Následně ve filmu pozorujeme ohrožené tygry a orangutany a zjišťujeme, že se lidé začali starat o planetu, dokud nebyla opět zdravá. V závěru vše ozáří slunce a všichni žili šťastně až do smrti. Nebo ne?

V nejasném zakončení se dívka zeptá: „Vyzkoušeli lidé tyto věci?“ a její babička odpoví: „Doufejme, že ano.”

Celý film si můžete prohlédnout ve videu níže.

Závěrem filmu se objeví varovné upozornění, kterého si řada lidí není vědoma:

Pokud budeme pokračovat současným tempem, do roku 2050 bude ze svých domovů vytlačena až 1 miliarda lidí a téměř polovina všech druhů na Zemi vyhyne. Můžete to změnit tím, že začnete teď jednat.“

Cílem této kreativy je ukázat, že krásná a udržitelná budoucnost je skutečně možná, ale že nenastane sama o sobě. Lidé totiž musí pochopit, že se věci musí významně změnit.

The Gigantic Change běží na digitálních kanálech Extinction Rebellion a Whoopi Goldberg tento film sdílela i na svých sociálních sítí. Video již získalo více než 4 miliony zhlédnutí.

Pokud se chcete o této výzvě dozvědět více, navštivte webovou stránku The Gigantic Change. Mimo jiné zde najdete kroky, které můžete jako jedinec učinit, abyste přispěli k lepšímu životu na naší planetě. A možná vás to překvapí, ale řada z nich není nijak náročná.

Utrpení zvířat kvůli výrobě palmového oleje

Že jsou lidé zodpovědní za ničení přírody a utrpení a smrt mnoha tvorů víme . Nicméně k tomu stále dochází, mnohdy kvůli lidské bezohlednosti a chamtivosti. A animovaná videa jsou elegantní způsob, jak na tuto skutečnost upozornit.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru
Sdílejte tento článek:
Podobné články: