Apple snižuje svůj podíl na příjmech vývojářů v App Store na 15 %. Neplatí to ovšem pro všechny

23. 11. 2020 | Petr Michl
Z 30% komise z příjmů je jen poloviční, to už se skutečně vyplatí. Apple dává prodejcům aplikací na App Store s ročním obratem pod milion dolarů velký dárek.

Boje firem prodávající své aplikace v rámci App Store se společností Apple se staly v tomto roce velmi viditelné. Výrazné medializaci se dostalo například tahanicím s tvůrcem herního fenoménu Fortnite, studiem Epic Games. Nyní Apple částečně ustupuje a snižuje svůj podíl z prodejů na 15 %, ovšem jen v v případě, že jde o aplikaci společnosti, které na App Store vydělají pod 1 milion dolarů ročně (tedy cca 22 milionů korun, pozn. red.).

To znamená snížení podílu o celou polovinu z původní výše 30 %. Tato nová úprava podmínek bude platit od 1. ledna 2021 s tím, že výše příjmů ze všech aplikací jedné entity/vývojáře v rámci App Store se bude počítat za předchozí kalendářní rok, tedy za rok 2020. Pokud v průběhu roku vývojář překoná ve svých příjmech 1 milion dolarů, začne pro něj platit podíl s 30% sazbou.

App Store nabízí vývojářům tržiště s potenciálně obrovským publikem. Přístup k němu má 1,5 miliardy zařízení ze 175 zemí světa. V tuto chvíli je na něm 1,8 milionu aplikací. Apple monetizuje 15 % z celkového počtu aplikací, bere si přitom podíl na ceně placených aplikacích a platbách v rámci aplikací. Apple nespecifikoval, jakého procentního podílu aplikací odvádějících Applu zmíněné podíly z příjmu se bude jejich snížení týkat, uvedl ovšem, že „výrazné většiny“ z nich.

Pochopitelně ale neplatí pro velké váhy typu Epic Games nebo společnosti spojené v září tohoto roku do tzv. Koalice za férovost pro aplikace (Coalition App Fairness), v které můžete najít mimo zmíněné herního studia také například Basecamp, Blix, Blockchain.com, Deezer, Match Group (vlastnící Tinder, pozn. red.), News Media Europe, Prepear, Protonmail, SkyDemon, Spotify nebo Tile.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: E-Commerce Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: