Asteroid míří k zemi! Kdo zachrání sušenky Oreo?

30. 10. 2020 | Aneta Birnerová
Píše se rok 2020 a k zemi se řítí obrovský asteroid. K potenciální srážce dojde 2. listopadu. Přestože je podle NASA pravděpodobnost kolize maximálně pouhých 0,4 %, lidé se obávají… o sušenky Oreo.



Kampaň:
 Global Oreo Vault (Celosvětové úložiště sušenek Oreo)

Klient: Oreo

Reklamní agentura: The Community (USA)

Vše začalo ironickým komentářem na Twitteru„Kdyby přišla Apokalypsa, kdo zachrání Orea?” Značka ale tyto obavy vzala vážně a vybudovala pro oblíbené sušenky globální úložiště na norském souostroví Špicberky. My jsme tak získali příležitost stát se svědky posunutí hranic marketingu na sociálních sítích… až za polární kruh.

„Čas od času si prohlížím komentáře, abych věděla, co lidé píší o sušenkách Oreo když jsem si všimla tweetu nepodobného žádnému, který jsem kdy četla,” přiznává ve videu natočeném o kampani Brand manažerka značky Oreo, Beth McMorrow. 

Uživatelka Olivia Gordon v souvislosti s blížícím se asteroidem tweetla: „Takže podle všeho se k zemi blíží Asteroid. To by mě zajímalo, kdo zachrání sušenky Oreo.” A značka začala okamžitě jednat. 

Reakce společnosti nabrala epických rozměrů. Ve spolupráci s reklamní agenturou Community takřka za třicet dní postavila úložiště za polárním kruhem v norském Svalbardu. A to i přesto, že plánování nového úložiště většinou trvá i dva roky, jak ve videu uvádí Markus Thorland, projekt manažer ve společnosti Johansdøtter Architecture. Milovníci sladkostí se tak o své oblíbené sušenky nemusí bát. 

Celý průběh kampaně a stavbu úložiště shrnuje následující oficiální video:

Apokalypse uniknou semena rostlin a sušenky Oreo

Nápad ukrýt sušenky pod sníh vzešel z inspirace Špicberským globáním uložištěm semen (Svalbard Global Seed Vault), které se nachází norském souostroví Špicberky poblíž správního střediska Longyearbyen za polárním kruhem. V tomto podzemním úložišti se nachází rozmanitá semena rostlin z celého světa, která se jednou mohou stát klíčem pro obnovení chybějících druhů vegetace na zemi. 

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní reklama Twitter
Sdílejte tento článek:
Podobné články: