Balet Národního divadla Brno přistál na baletišti

17. 9. 2020 | Petr Michl
Video lákající na novou sezónu Baletu Národního divadla Brno je mistrovským dílem plným tance, radosti i překvapivých zvratů. Zjistěte, jak vzniklo.

Málokterý segment je letošní rokem ve stínu koronaviru postižen tolik jako kultura. O to více osvěžující je, že jedna z nejpozitivnějších reklam poslední doby náleží kulturní instituci, konkrétně Baletu Národního divadla Brno, který ji umístil na brněnské letiště.

V tříminutovém krátkém filmu jsou ve víru tance zakomponovaného do letištního provozu představeny hry, které čekají diváky v právě začínající sezóně 2020/2021. Vše pak končí odjezdem z „baletiště“, pravděpodobně na místo činu, tedy na jeviště Národního divadla Brno (NdB).

Na české poměry svou dynamikou a střihem výjimečná záležitost nevznikla v dílně áčkových reklamních agentur, do značné míry jde o počin týmu Národního divadla Brno. Prvotní nápad natáčet na letišti vzešel od uměleckého šéfa Baletu Mária Radačovského, který je velkým fanouškem letadel a jedním z jeho dětských snů bylo stát se pilotem. Jeho námět jsem poté začala rozpracovávat s režisérem, kameramanem a fotografem Kubou Jírou, se kterým Národní divadlo Brno již mnoho let spolupracuje. Proběhlo několik schůzek, brainstormingů, prohlídky na letišti a poté si vzal scénář na starost on sám a dal mu finální podobu včetně všech vtipů a zápletek,“ vysvětluje pro Marketing Journal Barbora Hniličková, která vede marketing a PR Baletu NdB, s tím, že tvůrčí tým zahrnoval také ji a kameramana Dominika Hungra.  

Tzv. na place byl pak zapojený celý soubor Baletu NdB a to nejen tanečníci, ale i baletní mistři, inspicienti, korepetitoři a všichni z vedení. „Potřebovali jsme každou pomocnou ruku, ať už kvůli přípravám, účinkování ve videu nebo obojímu. Nejzásadnější role ve videu hrají dokonce členové souboru Činohry NdB (Tereza Groszmannová, Petr Bláha, Vojtěch Blahuta, Roman Blumaier, Ivan Dejmal a Petr Kubes),“ dodává.

 

Letiště s minimem letů nabízelo větší tvůrčí svobodu

Pandemie natáčení odložila. První schůzky ohledně možnosti natáčet na brněnském letišti v Tuřanech proběhly již na podzim roku 2019 a jarní termín nevyšel. Změny ale doznal i samotný příběh. „Museli jsme přepracovat hlavní pointu, protože původně měl Balet NdB vzlétat do nového století, ale po situaci s Covidem už tento nápad nedával smysl. Nyní se tedy naopak celý Balet NdB do Brna slétá,“ říká Barbora Hniličková s tím, že všechno špatné je k něčemu dobré. „Nebýt toho, že se na letišti téměř nelétalo, tak bychom toto video nikdy nenatočili v takovém rozsahu,“ uvědomuje si.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: