Britská kavárna připravila zákazníkům uličku hanby z jednorázových kelímků

17. 8. 2021 | Petr Michl
Pozor! Návštěva této kavárny může spustit environmentální žal. Když si ale přinesete vlastní hrnek, budete mít dobrý pocit, že vy k tomuto problému nepřispíváte.


Spolumajitelé Otto's, Dale Bentley a Jake Rogers. Zdroj: We Are Otto’s / Instagram

Důraz na ekologii je v chování značek čím dál zřetelnější, a to i u těch, jejichž byznys je s navyšováním odpadové zátěže pro planetu neodmyslitelně spjat. Například ve Starbucks mají svou auru na jednorázovém kelímku, který vylepší o jméno zákazníka, do značné míry postavenou. I tam dnes přicházejí s vlastním „programem udržitelnosti“, s environmentálně zodpovědnými kelímky a vítají s úsměvem zákazníky, co přijdou s vlastním hrnkem. Něco takového se ale dá dělat i v malém. Důkazem je toho kavárna Otto’s z britského města Sevenoaks z hrabství Kent, která připravila pro své zákazníky hodně silné připomenutí vlastní environmentální mise.

Téměř 2 týdny sbírali po okolí použité kelímky, aby je rozsypali na podlahu své malé provozovny. 15 tisíc rozházených kelímků utvořilo jakousi uličku hanby, kterou se museli zákazníci k pultu s obsluhou doslova probrodit. Ti s vlastním hrnkem byli obslouženi už u dveří. Spíše než uličkou hanby byl binec na zemi, kde vydržel týden, silným vizuálním gestem a ukázkou toho, o co jim v Otto's jde. (edit 18. 8.) Ani ne tak překvapivě si v takovém prostředí nikdo kávu do jednorázového kelímku neobjednal, navíc kavárna od května obsluhuje i ve variantě „s sebou“ jen do „poctivých hrnků“. Zároveň je po rozvolnění protipandemických opatření v podniku i místo se stolky s čistou podlahou, kde si můžete v klidu posedět. 


Zdroj: We Are Otto’s / Instagram

Spolumajitel kavárny Jack Rogers uvedl v televizní reportáži lokálního média Kent Online:

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: