Burger King v Německu trollí McDonald's i na jeho 50leté výročí

9. 12. 2021 | Petr Michl
Král si nedá pokoj, naložil klaunovi Ronaldovi i na jeho velké výročí od otevření první pobočky McDonald's v Německu.

 

Burger King a jeho poštuchování jedničky na fast-foodovém trhu se už stalo něčím očekávaným. Je to ovšem stále něco, na co se fandové značky a konfrontačního marketingu těší. McDonald's letos slaví 50leté výročí od založení první pobočky v Německu. A Burger King se mu rozhodl popřát poněkud jízlivým způsobem.

První restaurace byla otevřena 4. prosince 1971 poblíž olympijského stadionu v Mnichově. Letošní oslavy významného jubilea ovšem narušil příjezd nezvaného gratulanta. Burger King vypravil před několik poboček ve městě dodávky s pojízdnými billboardy s nápisem:

„Každý král potřebuje šaška. Šťastné 50. výročí McDonald's Německo."

Klaun je přitom pochopitelně odkazem na Ronalda McDonalda a král je ten, co griluje burgery na otevřeném ohni.

Zdroj fotografií: Burger King 

 

Kolorit šprýmů pokračuje dlouhodobě po celém světě

Burger King jde McDonald's po krku se svým humorem dlouhodobě. Snad jen loni na podzim ve Francii BK v těžkých lockdownových časech ve smířlivé kampani říkal, že „Dát si Whooper je vždycky skvělé, ale dát si Big Mac taky není špatné.“ Raději vám ale připomeneme jinou kampaň využívající venkovní reklamu, která je laskavá jen zdánlivě.  

Burger King je hrdý na ro, že maso skutečně griluje na ohni. Upozornil na to už v celé řadě kampaní. Na začátku loňského roku v Brazílii to ale dokázal spojit s novým způsobem špičkování se s McDonald's, při kterém svého fast-foodového konkurenta dokonce chválí. Tedy svým způsobem…

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články: