Bývalí vedoucí zaměstnanci eBay byli obviněni z kyberstalkingu

17. 6. 2020 | Milada Zemanová
Výhružné zprávy, posílání švábů, krvavých masek či pornografie. To je jen výčet praktik, ke kterým se uchýlili někteří zaměstnanci společnosti eBay ve snaze potrestat autory nelichotivého článku. Nyní jim hrozí několik let ve vězení.

Zdroj: eBay

Celkem šest bývalých vedoucích manažerů eBay a dalších zaměstnanců této online aukční síně čelí obvinění z tzv. kyberstalkingu. Jedná se o druh stalkingu, během kterého pronásledovatel za využití informačních a komunikačních technologií svou oběť zastrašuje, vydírá ji a jinými způsoby obtěžuje.

Terčem kyberstalkingu se v tomto případě stala dvojice editor a vydavatel magazínu, který zmínění zaměstnanci vyhodnotili coby kritický vůči značce eBay. Tato dvojice, která současně tvoří pár, provozuje internetový magazín zaměřující se na e-commerce společnosti. Mezi nimi právě i na eBay. Zaměstnanci na vedoucích pozicích tento magazín pravidelně sledovali a přidávali anonymní komentáře k jeho článkům.

V srpnu 2019 byl na této stránce publikován článek, ve kterém byly zmíněny soudní spory zahrnující eBay. V této chvíli dva zaměstnanci zastávající v eBay vedoucí pozice poslali email, ve kterém uvedli, že je načase „sundat” editora magazínu. V následku toho se spustilo pronásledování a kybernetická šikana ze strany zaměstnanců eBaye. Ta kromě odesílání výhružných zpráv na Twitteru zahrnovala mimo jiné zastrašování, zasílání švábů, krvavé halloweenské masky prasete, pohřebních věnců, knihy „Jak překonat ztrátu manželky” a pornografie na adresu daného páru. Dokonce došlo i k pokusu o vloupání do garáže s úmyslem umístit GPS sledovací zařízení na jejich automobil.

Podle advokáta Andrew Lellinga se jedná o unikátní případ, kdy byly výše uvedené aktivity součástí snahy, jak použít internet coby zbraň ve snaze ochránit značku eBay.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Krizová komunikace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: