'Chceme vybílit koronavirus, ne regály!' vtipná POS kampaň brojí proti nájezdům na trvanlivé zboží v supermarketech

7. 4. 2020 | Kristýna Vozková
„Plechovky s fazolemi chybí, i přesto, že by se jich většina nedotkla ani třímetrovou tyčí. Což se hodí, vzhledem k tomu, že byste od sebe měli stát minimálně na 2 metry.” Cedule s takovýmito upozorněními nahradily zboží ve vybrakovaných regálech.

Koho z nás by pár měsíců zpět napadlo, že budeme v březnu následujícího roku horko těžko shánět v obchodech fazole v konzervě, mouku, balenou vodu, mýdlo nebo toaletní papír? Bohužel je ale i to smutnou realitou některých supermarketů v období pandemie koronaviru. Rozhodně to tedy platilo v minulých týdnech v USA. Panika spojená s přehnaným hromaděním věcí přitom není řešením. Na to se snažila poukázat losangeleská reklamní agentura Zambezi svou POS (point of sale) kampaní, která zaplnila prázdnotou zející místa v regálech pestrobarevnými informačními cedulemi. 

Ty své čtenáře humornou a zároveň naučnou formou nabádají k tomu, aby nekupovali zásoby toaleťáku na pět let dopředu, protože „chceme vybílit koronavirus, ne regály!”.

Jak tvůrci kampaně uvádějí:  „Prázdné police mohou u mnohých vést až k úzkosti. Proto jsme se rozhodli tyto prázdné prostory v místních obchodech nahradit cedulemi, které by lidi jednak uklidnily a zároveň je vyzvaly k rozumnému nakupování.”

Grafika zahrnuje ikony těch produktů, které je v obchodech téměř nemožné sehnat: toaletní papír, dezinfekční mýdlo, konzervované potraviny, balené lahve vody. U každé z nich je krátký informativní text.  První z nich zobrazuje mýdlo spolu s textem, který upozorňuje na to, že přehnané používání antibakteriálního mýdla může vést k rozvoji bakterií, které na něj budou rezistentní. Obrázek vedle představuje pytlík se sušeným ovocem a doprovází jej  text:  „Promiňte přátelé, došly nám rozinky, fíky a datle (anglicky „date”, pozn. red.). Zkuste si místo nich dát nějaké virtuální rande (anglicky také „date”, pozn. red). Napište během doby sociálního odstupu svým přátelům nebo sousedům.” 

 

Další varianta s toaletním papírem a PET lahví hlásá:  „Sakra, došel nám toaleťák. Ale ne užitečné informace – hromadění není nutné. Prosíme, dělejte si zásoby na maximálně 14 dní,” a Koronavirus může na plastu (jako třeba na lahvích, které tu ale nemáme) přežívat dva až tři dny.  Lidstvo ale přežije mnohem déle. Pamatujte, že jsme v tom společně.” 

 

Následující cedule informuje o tom, že „Plechovky s fazolemi chybí, i přesto, že by se jich většina nedotkla ani třímetrovou tyčí. Což se hodí, vzhledem k tomu, že byste od sebe měli stát minimálně na 2 metry.”

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: