Coca-Cola, Heinz i McDonald's myslí na své klienty i v době koronaviru

17. 5. 2020 | Milada Zemanová
Nudíte se doma a chybí vám vaše oblíbené pochutiny? Nebojte, značky na vás myslí. A vy si můžete postavit puzzle s Big Macem nebo dát dohromady skládačku, která je celá v barvě kečupu Heinz.

Chtěli byste si sednout do restaurace McDonald's, dát si Big Mac s extra porcí kečupu Heinz a zalít to Coca-Colou? To ještě tak úplně nemůžete a v některých zemích jsou od této chvíle ještě dále... Výše uvedené značky se tak snaží svým zákazníkům přiblížit jinými způsoby. Mezi nimi originálními skládačkami či reklamami.

Coca-Cola pro všechny

Coca-Cola představila reklamu For All (Pro všechny, pozn. redakce). V ní ztvárnila nejrůznější podoby tohoto nápoje v situacích, které nyní prožívají lidé během koronavirové epidemie. Skleněné lahve, plechovky i víčka tak vystihují okamžiky, kdy se lidé nemohou potkávat, kdy se nemůžou obejmout, kdy se nemohou políbit. Coca-Cola chce tímto způsobem ukázat, že je nápojem pro všechny. Pro rodiny, pro přátele, pro kolegy, pro lidi s dětmi, pro lidi se staršími rodiči, pro ty, kdo si při kašli zakrývají ústy loktem. Jak tato prezentace vypadá, se podívejte ve videu.

Tato kampaň pouze mění voiceover k záběrům reklamy, kterou Coca-Cola představila již v roce 2002. Tehdy chtěla zdůraznit, že je nápojem pro všechny bez ohledu na výšku, váhu, pro optimisty i pesimisty, kouzelníky i astronauty, pro rodiny i pro plešaté, pro ty, co vás milují, i pro ty, kdo ne. Zkráceně řečeno úplně pro všechny. Zatímco v roce 2002 Coca-Cola reagovala na ekonomickou krizi v Argentině a chtěla lidi podpořit v této těžké situaci, nyní zaujímá stejný postoj během boje proti Covidu-19. Její poselství má lidem dodat sílu a vyzdvihnout jednotu.

Postavte si vlastní burger

McDonald’s vytvořil burger, který jen tak nesníte. Skládá se totiž z 500 různých dílků a můžete jej získat, jen když je správně poskládáte. Jedná se totiž o puzzle.

Většina restaurací McDonald’s napříč různými státy je zavřených a zákazníkům tak chybí jejich Big Mac. Ve spolupráci s agenturou TBWA Belgium proto vznikly tyto puzzle, což je velmi oblíbená zábava v období karantény. Agentura k nim uvedla:

„Puzzle jsou skvělý způsob, jak trávit čas a uklidnit se během tohoto stresujícího období. Tato chutně vypadající skládačka má 500 dílků, což vystačí na hodiny, které strávíte nad směšně malými částmi roztékajícího se sýru.”

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články: