'Cuketová kauza' populární food influencerky Kamu ukazuje důležitost autenticity

12. 8. 2021 | Beáta Vaňková, Petr Michl
Česká kuchařka Kamila Rundusová známá pod svou přezdívkou Kamu schytává od svých fanoušků na Instagramu jeden hate za druhým. Na sociálních sítích se pochlubila receptem, který doplnila fotografií z fotobanky, aniž by to veřejně přiznala. Vzbudila tím ve fanoušcích mnoho otázek i nedůvěru.

Jedna z nejpopulárnějších českých food influencerek Kamila Randusová neboli Kamu, která, má na svém Instagramu přes 325 tisíc sledujících, pobouřila své fanoušky receptem na cuketové rolky. Problém je v tom, že danou fotografii k receptu nevyfotila, ale koupila ve fotobance. Lidé se ptají, kolik fotek si už takhle nenápadně přivlastnila. 


Zdroj: Instagram / @chefkamu

Někteří z fanoušků se dokonce začali obávat, jestli jsou fotky a recepty v Nejbarevnějších kuchařkách skutečně její. Část příznivců po ní chce zpět peníze za její dosud nevydanou kuchařku, na kterou vybrala peníze předem s pomocí crowdfundingu. Pro jiné jsou podobné praktiky v pořádku. 

Jak se k tomuto obvinění Kamu postavila? Na sociální sítě nahrála IGTV video s vysvětlením. Zklamaní fanoušci, kteří čekali omluvu a dodatečné vysvětlení však nestačili zírat. Kamu celou situaci obrátila proti nim a naopak všem sdělila, že jsou nevděční a že ji okrádají o čas.

‚‚Taky bych se na to mohla vyprdnout. Ten recept není nic autorského, vařili jsme ho kdysi jako předkrm na Zélandu, a když se podíváš, je to úplně běžný zastaralý recept. Vždyť je to přece jedno. Šiřte lásku, ne hate,“ řekla svým fanouškům Kamu.

Její příznivci nechápali, proč jídlo tedy nepřipravila sama, ale i na to měla odpověď:

„Já teď nemám čas vařit, už dva roky pro vás píšu kuchařku.“

V komentářích pod příspěvkem na Instagramu se hájila tím, že si fotografii koupila za 100 dolarů. „Pro mě je to normální investice do vás :D Já z toho nic nemám, chápete to?" vysvětlovala. Ve fotobance Alamy stojí nicméně tato fotografie o více než polovinu méně. 

 

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Instagram Krizová komunikace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: