Čupr nápady pro dobu pandemie přinášejí bezpečné nákupy do stále více domácností

30. 3. 2020 | Petr Michl
Tomáš Čupr spustil platformu, která může pomoci do světa e-commerce malým kamenným prodejcům po celé ČR. Rohlík.cz rozšiřuje dopravu po celé ČR pro službu Suchý rohlík a přidává i dvě další.


Tomáš Čupr. Zdroj: Rohlik.cz

To, že je krize také příležitost, je pro mnoho lidí jen otravným klišé. Zkuste třeba říkat lidem z aerolinek, že mají konečně čas zamyslet se nad svou uhlíkovou stopou, nebo pedikérce něco o síle onlinu. Pro některé segmenty ovšem karanténa a zavření většiny obchodů skutečně znamená další příležitosti. A je skvělé, že někdo při vytížení nad úroveň vánoční špičky a nemožnosti dodávat službu v obvyklém standardu přemýšlí nad tím, jak pomoci tradičnímu kamennému retailu. Mluvíme o Tomáši Čuprovi, který rozjel v posledních dnech sérii projektů, které mohou přinést chtěné zboží do českých domácností.

Nakup bezpečně pomáhá i kamenným obchodům

Nejpřekvapivějším z těchto projektů je Nakup bezpečně. Jde o platformu, která má ambici zprostředkovat nákup lidem i v nyní zavřených kamenných prodejnách potravin. Přesun online jako řešení kamenného retailu je skvělá rada, která ale pravděpodobně bude znít uchu malého prodejce z okresního města značně pansky. „Je to složité, stálo by to spoustu peněz a my teď žádné nemáme, netušíme, jak bychom něco takového provozovali,“ tak by mohli znít protiargumenty někoho, kdo vždy prodával u pultu. I pro ně Tomáš Čupr ovšem vymyslel řešení, platformu, na kterou se prodejci přihlásí a vloží na ni své zboží. Lidé si pak budou moci najít obchody ve svém okolí, zboží si objednat a vyzvednout si ho pak na prodejně, nebo si ho nechat dovést.

O přípravě tohoto projektu publikoval Tomáš Čupr příspěvek před necelými dvěma týdny ve facebookové skupině Covid19cz.cz - Data proti Covid. „Myslím, že jsme v týmu crackli problém přeplněných supermarketů a to celostátně," uvedl v něm s tím, že možné omezení počtu osob v obchodech je jen pošle do fronty ven. Zároveň dodal, že Rohlik.cz do pár týdnů bude schopen obsloužit 50 tisíc zákazníků denně, což na celkovou poptávku po online potravinách rozhodně nestačí. „Jo a nehodlám na tom vydělat ani korunu, kdyby mě chtěl někdo podezřívat z pokřivené motivace. Jen mi přijde divný, že v době karantény se v obchodech potkávají desítky lidí v každý moment a stojí mnoho minut vedle sebe ve frontě. To zpomalení viru nepomáhá," dodal na závěr příspěvku, který byl vlastně napsán za účelem nalezení vývojářů pro dokončení projektu.


Zdroj: Covid19cz.cz - Data proti Covid

Právě online pak sehnal další lidi (například z technologických společností ze stáje skupiny MITON nebo ze Symbio), kteří pomohli platformu spustit v rekordním čase. De facto za týden a něco. Přáním je, aby se do projektu zapojily tisíce obchodů. Po prvních dnech provozu na mnoha místech ČR ještě zapojené obchody nenajdete, ale věřme tomu, že se to změní.


Zdroj: Nakup bezpečně

Proč by ale vlastně Tomáše Čupra, potažmo Rohlik.cz, měl zajímat osud malých krámků? Svým způsobem totiž tímto projektem živí vlastní konkurenci. Dává ji impuls v čase, který ji mohl zasadit zásadní úder. Mimo čistě altruistického vysvětlení tu je ten fakt, že Rohlik.cz nemá zdaleka pokryté území celé ČR.

Možná může hrát roli i to, co říkal Tomáš Čupr ještě před několika lety o dalších online prodejních potravin: jakákoliv konkurence je dobrá, protože pomůže naučit lidi nakupovat potraviny na internetu.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: