Dají se dělat dobrá Stories na Instagramu i bez zvuku?

7. 5. 2020 | Eva Dragulová
Stories jsou na Instagramu nyní jedním z nejdůležitějších formátů. A proto si velké i malé značky pokládají logickou otázku: „Dělat Stories se zvukem, nebo by to šlo i bez něj?“

Ne, odpovědět na tuto otázku nelze jednoduše. Záleží totiž na situaci, v níž se uživatel (=divák) nachází. Když relaxujeme, rádi si příběhy pustíme se zvukem a užijeme si je naplno. Ale jsou i tací, co na Stories koukají třeba v městské hromadné dopravě nebo při čekání ve frontě. A to si z většinou videa se zvukem určitě nepřehrávají (pokud tedy nemají sluchátka).

Podle MarketingLand Snapchat své uživatele podporuje, aby do svých videí přidali zvuk, zatímco Facebook ty své nabádá k pravému opaku. Ale jak je na tom Instagram? Vypínají si lidé při sledování Stories zvuk, nebo ne?

Tak se na to zeptáme uživatelů!

Toto téma je natolik diskutované, že Husbpot vytvořil dotazník a dal ho vyplnit 350 respondentům. Výsledky byly vcelku překvapivé. Když Facebook přišel s tím, že se uživatelé na jeho videa v 85 % dívají beze zvuku, nejspíš byste očekávali podobný výsledek i u Stories na Instagramu. Nebudeme vás napínat. Podobný není. Z respondentů Hubspotu jich totiž 56 % kouká na videa na Instagramu občas se zvukem, 29 % vždy se zvukem. Jen 15 % zvuk nikdy nezapíná.

Co to znamená pro marketéry?

Záleží samozřejmě na dobře vymyšleném obsahu, pak bude jedno, zda máte Stories s nebo bez zvuku. Pokud potřebujete říct příběh, udělejte to. Pokud máte Stories vytvořená z fotek? Není třeba k tomu násilně roubovat hudbu ani jiné zvukové efekty, jen abyste si odškrtli kolonku v dotazníku.

Co je ale důležité – pokud vaše Story beze zvuku nebude dávat smysl, musíte to nějak lidem, kteří si je pustí právě bez něj, oznámit. Jak?

Dejte do příběhu tlačítko nápis „SOUND ON“  či nálepku (sticker) nebo přidejte titulky. Tak se vaši followeři pravděpodobně k vašemu obsahu vrátí později, až si ho budou moci vychutnat i se zvukem. Nebo se k nim dostane alespoň část z informační hodnoty, kterou jste chtěli přidat. 

Pěkný příklad Stories s titulky má třeba Apple:

 Apple

 

Příklady Stories, které skvěle fungují i beze zvuku

Pokud chcete ušetřit čas a peníze, tak zvuk klidně vypusťte. Ale musíte si být jisti, že vašim Stories vaši sledující rozumí, interagují a připadají jim atraktivní. Testujte, tím nic nezkazíte. Tady máte pár příkladů, jak to dělají velké značky.

McDonald's

V českém McDonald's umí opravdu hezká Stories. Jakmile mají nový produkt nebo jen chtějí zjistit, zda vám něco z jejich sortimentu chutná/nechutná, okamžitě vše komunikují také přes své Instagram. Používají interaktivní prvky jako ankety, kvízy, nálepky. Rozhodně si při pouštění jejich Stories nemusíte zapínat zvuk.

 McDonalds

 

Harvard Business Review

Byznysové médium Harvard Business Review často publikuje Stories, která se týkají managementu a tipů týkajících se kariéry a práce obecně. Mají videa se zvukem, ale často recyklují své delší články a dokáží je naskládat do jednotlivých dílků Stories tak, aby příspěvek dával smysl a bavil. Často v nich najdete kvízové otázky, nebo odrážky, často přidávají další interaktivní prvky, a tím zvyšují atraktivitu svého obsahu.

V příkladu níže vidíte v prvním dílku seznam, z něhož si zvolíte možnost, s níž nejvíce souzníte. V dalších dílcích příběhu pak dostanete konkrétní rady a tipy týkající se jednotlivých odpovědí.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:
Podobné články: