Elon Musk deklaroval ochotu prodat akcie Tesly a dát na řešení světového hladu 6 miliard dolarů. Má to ale háček

2. 11. 2021 | Petr Michl
Takto vypadá PR hra na vysoké noze. Chtěl se Musk skutečně zachovat jako velký filantrop, nebo jen toužil, aby to tak vypadalo na Twitteru?

Miliardáři tohoto světa jsou předmětem velkého mediálního zájmu. Slouží jako příklad silné podnikatelské vůle a umu, ale také rozdílu mezi příjmy „běžných lidí“ a velmi úzké elity. A platí to pak zejména pro ty nejviditelnější spojené se sférou moderních technologií: Billa Gatese, Marka Zuckerberga, Jeffa Bezose a Elona Muska. Poslední jmenovaný je z tohoto pohledu nejzajímavější. Opakovaně totiž předvedl, že dokáže v sociálních médiích vodit investory a ceny kryptoměn tam, kam chce, naplňovat promyšlenou marketingovou strategii nebo si také ošklivě naběhnout a udělat ze sebe hlupáka. Nyní vytáhl další trik ze svého rukávu: schopnost „jednat“ s vedením OSN na Twitteru o ukončení světového hladu.

V neděli 31. října Musk uzavíral týden, v kterém jeho Tesla dosáhla valuace 1 bilionu dolarů a jeho osobní jmění (net worth) tím stouplo na 252 miliard dolarů. Aktuálně nejbohatší muž světa se rozhodl reagovat na tweet spojený s článkem CNN s titulem „2 % bohatství Elona Muska by mohlo vyřešit světový hlad, říká ředitel organizace OSN řešící nedostatek potravin“. A to tweetem se zněním:

„Pokud WFP dokáže v tomto twitterovém vlákně ukázat, jak přesně vyřeší 6 miliard dolarů světový hlad, prodám okamžitě akcie Tesly a udělám to.“  

„Takový dokument musí být veřejně dostupný, aby se mohla veřejnost podívat, jak přesně by se peníze utratily,“ doplnil.


Zdroj: Twitter / Elon Musk

Zkratkou WFP je myšlen World Food Program — v češtině Světová potravinová banka, jež je jednou z mnoha organizací náležících pod OSN. Její ředitel David Baesley, který byl parafrázován jako autor výroku v titulku článku CNN, se ozval Muskovi přímo pod tweetem:

„Titulek není přesný. Šest miliard dolarů nevyřeší světový hladomor, ale zamezí geopolitické nestabilitě, masové migraci a zachrání 42 milionů lidí na pokraji vyhladovění. Tedy bezprecedentní krizi zapříčiněnou kombinací covidu, konfliktů a klimatické krize.

S vaší pomocí můžeme přinést naději, stabilitu a změnit budoucnost. Promluvme si. Není to tak komplikované jako Falcon Heavy. V sázce je příliš mnoho na to, abychom si alespoň nepopovídali. Můžu hned nasednout na letadlo (k vám, pozn. red.). Vyhoďte mě pak, pokud se vám nebude líbit, co uslyšíte.“



Zdroj: Twitter / David Beasley @WFPChief

Musk se nicméně snažil vše co nejvíce udržet v rámci jednoho twitterového vlákna. „Prosím, zveřejněte své probíhající a plánované útraty, ať mohou lidé vědět, kam peníze jdou. Svit slunce je krásná věc,“ napsal.

 Zdroj: Twitter / Elon Musk

Beasley se ozval ještě jednou v pondělí odpoledne s opětovným návrhem osobního setkání.

„Namísto tweetů mi dovolte, ať vám to ukážu. Můžeme se setkat kdykoliv, na Zemi i ve vesmíru. Ale navrhuji místo setkání přímo v terénu, kde uvidíte lidi, procesy a také technologii WFP přímo v akci. Přinesu plán a otevřu (účetní) knihy.“


Zdroj: Twitter / David Beasley @WFPChief

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR Twitter
Sdílejte tento článek:
Podobné články: