EU navrhuje zpřísnit pravidla. Chce, aby politická reklama byla maximálně transparentní

29. 11. 2021 | Lucie Životská
Evropská unie se zaměřila na politickou reklamu. Podle nových pravidel by měla být politická online inzerce jasně označena jako sponzorovaný obsah, musí uvádět i detaily o cílení reklamy a jejím účelu. K cílení reklam se pak nesmí užívat citlivé osobní údaje. Při porušení pravidel se na technologické giganty mohu vztahovat pokuty ve výši až 4 % jejich ročního obratu.
Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Minulý týden Evropská komise oficiálně informovala o nových pravidlech, která se týkají politicky laděných reklam. Návrh nové legislativy mimo jiné reaguje na rizika, která mohou plynout z volné propagace v online prostoru. Je zde zřejmé, že se EU snaží zacelit mezery, které se v jejím systému vyskytují.

Online propagace je velká magie a nejen voliči (ale také běžní spotřebitelé) mohou mít problém rozlišit, který obsah je placený a který organický. Zcela přirozeně na této vlně právě marketéři (opět nejen) politických stran plachtí. Již od „éry tištěných médií” se snaží inzertní články připodobnit co nejvíce těm redakčním. A i v off-line světě se k nim přidává miniaturní podtitulek „inzerce”. Stejně tak i v online světě by mělo být nyní zcela zřejmé, zda čtenář právě věnuje svou pozornost placenému obsahu (tedy politické reklamě) a objevit by se zde měly i další detaily.

Jak uvádí ve svém projevu k navrhovaným pravidlům Eva Jourová, místopředsedkyně Evropské komise: „Podle nedávného průzkumu má 40 % respondentů problém rozpoznat organický obsah od placeného.” Tento fakt ve spojení se stále se zvyšujícím množstvím dezinformací na internetu dovedl Evropskou unii právě k „nasazení” nových pravidel. 

Transparentní reklama: dozvíte se, proč se vám reklama zobrazuje a kdo ji platí

Zásadní změnou je z hlediska práva fakt, že technologičtí giganti, jako jsou Facebook nebo Google, budou muset zřetelně označovat placenou politickou reklamu. U těchto reklam se musí explicitně a dostatečně transparentně sdílet podrobnosti o tom, kdo danou reklamu financuje a jak reklamu cílí.

Konzumentovi tohoto reklamního obsahu potom musí být jasné následující:

  • proč se mu reklama zobrazuje
  • kdo ji zaplatil
  • jaká data byla použita k jejímu zacílení

 

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: