Facebook a Pinterest se přidávají ke Googlu. Přicházejí s iniciativou na podporu podniků vlastněných černochy

24. 8. 2020 | Milada Zemanová
„Black-owned business” je označením, které vám přinese zvláštní zacházení. Nová označení ve vyhledávání, vzdělávací programy i finanční podpora. To je jen ukázka nástrojů, které představili velcí internetoví hráči v boji proti rasové diskriminaci.

Zdroj: Google

Aktivistické hnutí Black Lives Matter (BLM) je spojeno s bojem proti rasové nerovnosti a systematickému rasismu. A to v USA i mimo něj. Řada značek po celém světě dává najevo svůj postoj k rasovým otázkám a snaží se, aby nebyly brány za latentně rasistické. Hnutí BLM silně vnímají i internetoví giganti jako Google, Facebook či Pinterest. Rozhodli se proto podpořit „Black-owned businesses“, tedy podniky vlastněné černochy (chcete-li Afroameričany).

Google přidává speciální atribut

Dle vyjádření Googlu, lidé stále častěji vyhledávají výrazy spojené právě s „Black-owned businesses“. Yelp tuto informaci potvrdil. Podle jeho reportu byly výrazy spojené s „Black-owned businesses“ v období 24. května až 10. července vyhledávány více než 2,5 milionkrát. A tato skutečnost inspirovala Google, aby se rozhodl podpořit černošskou komunitu. Konkrétně k tomu zvolil následující 3 nástroje.

První z nich je určen pro obchodníky v USA. Pokud má jejich firma na Google ověřený profil, mohou k němu přidat atribut „Black-owned”. Tento atribut má podobu černého srdce na oranžovém pozadí a bude viditelný v rámci Vyhledávání a v Mapách. A lidé, kteří chtějí tuto komunitu podpořit, budou vědět, že daný obchod je právě tím správným místem. Nejedná se ovšem o první atribut, který Google představil za účelem podpory určité komunity. Již dříve byly spuštěny atributy pro podniky vlastněné ženami či LGBTQ+ komunitou.

Mezi další podpůrné nástroje patří možnost vzdělávání skrze Grow with Google Digital Coaches. Ten již od roku 2017 vzdělává majitele malých podniků, aby oslovili nové zákazníky. Celkem chce, aby programem prošlo přes 50 000 podniků. Do programu mohou vstoupit pouze majitelé latinsko-amerického či afroamerického původu.

Další podpora tohoto technologického giganta cílí na mladé černochy, kteří se svými startupy chtějí řešit problémy současnosti. Tento program nese název Google for Startups Accelerator a bylo do něj vybráno konkrétně 12 startupů. Jejich zakladatelé získají školení a podporu Googlu a odborníků z oblasti průmyslu a technologií. Seznámí se s důležitými informacemi o technických výzvách, růstu podniku, příležitostech a dalších oblastech, které jim mají pomoci posunout se na další úroveň.

Nové nástroje a finanční podpora od Facebooku

Facebook také dává najevo, že jí hnutí BLM oslovuje a chce projevit černošské komunitě svou podporu a upozornit na rasovou nerovnoprávnost v USA. Konkrétně za tímto účelem představila několik nových zdrojů, které mají podpořit „Black-owned businesses“.

Facebook k těmto zdrojům uvedl:

„Podniky vlastněné černošským obyvatelstvem čelily po celé generace systémovým překážkám. Obrovský zájem, který jsme od těchto podniků obdržely, jen potvrzují, že tyto překážky stále existují, a že bývají velmi náročné. Z tohoto důvodu jsme zdvojnásobili investice do tvorby nástrojů, které této komunitě pomohou.”

Jednou ze zmíněných novinek je, že se podniky mohou označit právě coby „Black-owned”. Toto označení bude k vidění v rámci přehledu podniků v blízkém okolí (tzv. Business nearby) a je zcela dobrovolné. Je tak na administrátorech, zda se jej rozhodnou využít. Lidé tak na první pohled opět budou vědět, že návštěvou tohoto podniku či nákupem v dané firmě podpoří černošskou komunitu.

Facebook dále publikoval průvodce s řadou tipů a návodů, jak mohou tyto podniky využívat tuto sociální síť ve svůj prospěch, kam se obrátit pro podporu apod. A dále vznikl podpůrný program, který financemi v hodnotě 200 milionů dolarů podpoří podniky vlastněné Afroameričany. Tento program je k dispozici pro podniky v USA.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook Google Pinterest
Sdílejte tento článek:
Podobné články: