Facebook chystá chytré hodinky. Digitální prostředí budete ovládat pohybem ruky

10. 6. 2021 | Petr Michl
Hodinky Facebooku mají mít 2 kamery a možnost snadného vyjmutí z řemínku. Jejich revoluční funkce má ale přijít se schopností ovládat gestem či pohybem ruky digitální prostředí a augmentovanou či virtuální realitu.


Budou vypadat chytré hodinky Facebooku takto? Nevsadili bychom si na to. Zdroj: Facebook

Facebook tu je s další snahou proniknout do světa hardwaru. Již má svoje zařízení pro videohovory Portal, headset pro virtuální realitu Oculus VR a chystá také AR brýle ve spolupráci se značkou Ray-Ban. I hodinky by přitom měli pomoci augmentovanou realitu využívat.

O připravované novince informoval The Verge s tím, že hodinky mají obsahovat dva fotoaparáty/kamery. Ano, asi vás napadne, že se od zápěstí špatně fotí a hodinky asi nebudou mít objektivy na zadní straně směřující do ruky, kde nedává smysl ani displej. Facebook toto ovšem řeší tím, že hodinky půjde snadno vyndat a zandat bez toho, abyste sundávali z ruky řemínek. Když uvidíte něco hodné sdílení na Facebook nebo Instagram, tak hodinky jednoduše vytáhnete.

I proto jsou kamery skutečně vpředu a vzadu. Přední má být k dispozici primárně pro videohovory, zadní na zachycování „momentů hodných sdílení“, to vše se schopností pořizovat full HD video.

The Verge zároveň uvádí, že Facebook je prý v jednání například s nejmenovaným výrobcem batohů, aby na nich vytvořili pro jádro hodinek něco k jejich pevnému upevnění, což by z nich dělalo akční kameru například pro pohled dozadu při jízdě na kole.

Plány s možnostmi využití chytrých hodinek má ale mnohem odvážnější, měly by sloužit jako rozhraní k ovládání digitálních technologií, doslova pohybem ruky. Technologie elektromyografie (EMG) má zachytit elektrické nervové signály probíhající v našem těle při pohybu. Více vysvětluje následující video, které může pro neznalého diváka nést až prvky sci-fi. Upozorňujeme, že v něm není pravděpodobně finální podoba chytrých hodinek Facebooku.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook Mobilní zařízení
Sdílejte tento článek:
Podobné články: