Facebook chystá další změny algoritmu News Feedu. Ubude politických půtek a polarizace

26. 4. 2021 | Kristýna Vozková
Facebook se stal pro mnoho lidí místem, kam si přijdou zanadávat na život a politiku. Mark Zuckerberg chce ovšem zamezit posilování frustrace svých uživatelů. Dosah kontroverzního obsahu vyvolávajícího společenskou polarizaci tak bude výrazně snížen.

Facebook chystá další změny algoritmu News Feedu, tentokrát s ohledem na zpětnou vazbu od samotných uživatelů. Výsledkem by mělo být zobrazování více hodnotných a inspirativních příspěvků v horní části News Feedu a upozadění politických debat a dalších témat, která uživatele platformy rozčilují. Tyto změny by mohly mít zásadní dopad nejen na to, jaké příspěvky uvidí miliardy lidí na své zdi, ale rovněž na způsob, jakým platformu využívají stránky ke své propagaci.  

Jaké příspěvky stojí za váš čas?

Dotazníky s názvem Worth Your Time rozesílal Facebook svým uživatelům už v roce 2019. V rámci nich se tázal, které příspěvky stojí za jejich čas a které ne. Aktualizovaná varianta se dotazuje, jaké příspěvky shledávají nejcennějšími a které jim naopak zhoršují zkušenost s využíváním platformy. Na základě desetitisíců dotazníků každý den tak získává společnost lepší přehled o tom, co chtějí uživatelé ve svých feedech vidět a co naopak ne. 

Je příspěvek dostatečně inspirativní a cenný

Uživatelé si přejí na platformě více inspirativních příspěvků, které je budou motivovat i v běžném životě. Facebook tak provádí řadu testů, aby určil, které jsou ty nejcennější. Příspěvek s citátem o komunitě může někoho inspirovat, aby trávil více času dobrovolnictvím. Fotka národního parku zase k tomu,  aby trávil více času v přírodě,” uvedla společnost na svém blogu. Ty příspěvky, které budou vyhodnocené jako nejcennější, by se měly ve feedu zobrazovat na horních pozicích. 

Dá se předpokládat, že to, co je pro uživatele cenné” a inspirativní”, nemusí vždy souviset s tím, co se mu líbí” nebo co považuje za zajímavé”. Snaha Facebooku poskytnout uživatelům více inspirativní a hodnotné příspěvky by tak mohla mít značný dopad i na typ příspěvků, které na platformě zveřejňují značky, a na způsob jejich propagace.

Nakolik je téma atraktivní?

Předpokládejme, že na Facebooku sledujete pouze ty osoby, stránky a skupiny, co vám přijdou zajímavé. I tak se ale stane, že mohou sdílet příspěvky, které vám nejsou tematicky blízké a ve svém feedu je vidět nechcete. I na to se Facebook nyní zaměřil a dotazuje se uživatelů na atraktivnost určitých témat. Nezajímá vás sport, vaření nebo politika? V tom případě by se vám tyto příspěvky na zdi neměly zobrazovat. Podle společnosti si lidé stále více stěžují na velké množství politicky laděných článků i komentářů. CEO Facebooku Mark Zuckerberg v jednom ze svých prohlášení uvedl: „Jednou z nejdůležitějších zpětných vazeb, které nyní z naší komunity slyšíme, je to, že lidé nechtějí, aby politika a (s ní související) boje převzaly jejich zkušenosti s našimi službami.“ Nyní se tak Facebook snaží porozumět tomu, které téma vyvolává největší množství negativních reakcí. 

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články: