Facebook představuje virtuální prostor pro pracovní schůzky: Horizon Workrooms

27. 8. 2021 | Kristýna Vozková
Pryč s nudnými videokonferencemi. Scházejte se s kolegy v podobě avatarů v Horizon Workrooms. Do virtuální kanceláře si můžete vzít s sebou i svůj počítač.

Není nad to sejít se s kolegy u jednoho pracovního stolu. Ne vždy je to ale možné. Pro ty, kterým už lezou běžné videokonference krkem, máme dobrou zprávu. Facebook oficiálně spustil beta verzi Horizon Workrooms, virtuálního prostoru pro pracovní schůzky, ve kterém se budete moci s kolegy scházet v jedné místnosti prostřednictvím avatarů, i když vás ve fyzickém světě budou dělit stovky kilometrů. Stačí mít k dispozici soupravu Oculus Quest 2.

Ve Workrooms se můžete scházet k běžným pracovním schůzkám, prezentacím i brainstormingu. Umožňuje několik vychytávek jako naskenování fyzického prostoru kolem vás, včetně klávesnice a počítače a jejich přenesení do virtuální reality. V podobě avatara se budete moci procházet po místnosti, díky prostorovému zvuku se k vám hlasy kolegů ponesou z místa, kde sedí. K meetingu se ale budete moci přihlásit i jako ke klasické videokonferenci.  

Jaké možnosti Horizon Workrooms nabízí, popsal Facebook ve svém prohlášení:

Vezměte si s sebou do VR stůl, počítač a klávesnici: 

 

Abyste se i ve VR cítili jako doma, můžete si do virtuálního prostředí Workrooms přenést své běžné pracovní nástroje. Před připojením do místnosti stačí naskenovat svůj stůl a kompatibilní sledovatelnou klávesnici, které následně uvidíte sedět na virtuálním jednacím stole před vámi. V kombinaci s novou doprovodnou aplikací Oculus Remote Desktop pro Mac a Windows pak budete mít rychlý přístup k celému počítači z VR jedním kliknutím. Během schůzek si tak můžete dělat poznámky, přenášet své soubory do VR, a pokud se rozhodnete, můžete dokonce sdílet svou obrazovku s kolegy. Podrobnosti o kompatibilních zařízeních najdete zde

Díky avatarům a prostorovému zvuku se budete cítit, jako byste byli spolu: 

 

Horizon Workrooms umožňují využívat nových avatarů, které společnost v tomto roce představila. Avataři působí více realistickým dojmem, mohou se otáčet na kolegy, navazovat s nimi oční kontakt, gestikulovat a v případě potřeby se mohou procházet po konferenční místnosti. Také samotné konverzace působí přirozeněji. Díky vysoce kvalitnímu prostorovému zvuku s nízkou latencí uslyšíte lidi kolem sebe podle toho, kde sedí, stejně jako by zněli ve skutečné místnosti.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články: