Facebook připravuje velké změny v reklamě. Bude toho o vás vědět méně?

18. 8. 2021 | Barbora Vičarová
Masivní sběr dat o uživatelích v poslední době stále více naráží na nesouhlas těch, kterých se týká. Proto se i Facebook chystá k velkým změnám v jejich reklamní strategii a v budoucnu hodlá postavit soukromí uživatelů na první místo. A to i před inzerenty.


Zdroj: Stock photos, autor: PixieMe na Shutterstock

Cílená reklama na Facebooku by mohla v budoucnu zaznamenat velké změny. Uživatelé si totiž stále více brání své soukromí a tlak na změny cílení reklam plyne i od technologických společností nebo politické garnitury obecně. Informaci o omezování sběru uživatelských dat přinesl portál The Verge v rozhovoru s vrcholným představitelem Facebooku, Grahamem Muddem. Jak se to dotkne reklamních inzerentů a bude to konec cílené reklamy? Přinášíme vám to nejdůležitější, co v rozhovoru zaznělo. 

Facebook, společně s dalšími giganty jako třeba Google, se chystá vykročit vstříc k ochraně soukromí uživatelů. Personalizovaná reklama, kdy inzerent věděl o cílových uživatelích takřka vše, bude brzy hudbou minulosti a nové vize Facebooku jdou vstříc velké změně v cílení reklamy na internetu. Graham Mudd, zastávající ve Facebooku pozici viceprezident of product marketing for ads, hned v začátku rozhovoru vysvětlil:

„Rozhodně vidíme, že personalizace reklam se bude v průběhu příštích pěti let velmi významně vyvíjet. A to, že do ní investujeme s dostatečným předstihem, bude přínosem pro všechny naše zákazníky a umožní nám to pomoci utvářet budoucí stav ekosystému reklam.”

Po stopách trendu

Facebook není první, kdo se ochranou údajů svých uživatelů začal zabývat, jeho kroky jsou spíše odpovědí na vývoj situace. Už nyní Apple ve svých iPhonech zavedl výzvu, která nutí vývojáře žádat o povolení sledovat uživatele v jiných aplikacích za účelem cílení reklamy. To samé má v plánu i Google pro telefony s Androidem. Stejně tak i Evropská unie nebo americká legislativa hodlá omezovat mikrotargeting a chce chránit uživatele sítí, co nejvíce to půjde. 

Facebook tedy jen odpovídá těmito výraznými kroky, které částečně schovává za starost o soukromí uživatelů. Graham Mudd však tuto interpretaci odmítá a nemá pocit, že by chování Facebooku byla pouze reakce na restrikce Applu: „Zastáváme jiný a lepší přístup k prosazování soukromí v reklamě. Takový, který je založen na spolupráci v odvětví a zaměřuje se na podporu malých podniků a otevřené internetové ekonomiky. Přístup společnosti Apple je přesně opačný: uplatňuje svou kontrolu nad obchodem App Store ve prospěch vlastních zisků,” obhajoval se. 

Odvětví dlouhodobě směřuje více k transparentnosti a pryč jsou časy, kdy nikdo neřešil, kdo a jak drží data, která o uživatelích získává. Facebook data plánuje dále sbírat a používat pro reklamu, nicméně stále více mluví o nové technologii tzv. bezpečného vícestranného kódování (secure multi-party computation), díky kterému v podstatě šifruje údaje o uživatelích, které jsou následně zakódované sdíleny mezi společnostmi za účelem cílení reklamy. Graham Mudd vysvětluje:

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články: