Facebook už není v reklamní nemilosti. Kteří inzerenti se vrací a kteří ne?

14. 8. 2020 | Eva Dragulová
V pátek 7. 8. oficiálně skončil bojkot inzerentů na Facebooku. Některé značky se rozhodly v něm pokračovat, jiné ne, ale Facebook si mne ruce – na jeho zisky tahle „stávka“ příliš velký dopad mít nebude.
Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



FB

Coca-Cola, Unilever, Diageo, Starbucks, Ben & Jerry's... To je jen část výčtu značek, které se v rámci výzvy #StopHateforProfit rozhodly zastavit své reklamní spendy na Facebooku a Instagramu. Bojkot je oficiálně u konce, pojďme si zrevidovat, jak moc výpadek příjmů z jejich reklamy Facebook (ne)bude bolet a které z firem se od Facebooku budou držet dále.

Facebook se podělil o poslední čísla a jsou vcelku zajímavá. Příjmy z reklam za první tři týdny v červenci odpovídají meziročnímu růstu naplánovanému pro rok 2020, což je 10 %. Takže ač největší inzerenti stáhli své investice, zdá se, že to Facebooku nějak neublížilo. Z 25 největších inzerentů na Facebooku totiž v roce 2019 tvořilo pouze 3 % jeho zisků. Kola jeho byznysu se tedy točí dále, bojkot nebojkot.

Značky se vrátí, jen některé ještě neví kdy

Microsoft, Unilever, Diageo, Coca-Cola a CVS patří mezi 20 největších inzerentů a podle serveru Pathamatics v roce 2019 utratili za reklamu na Facebooku 237 milionů dolarů. Ale faktem je, že za poslední 3 roky snížili reklamní rozpočty. Zatím není jisté, zda a kdy se se svými rozpočty vrátí na síť. V Unilever se nechali slyšet, že do konce roku nechtějí mít s facebookovou reklamou nic společného, zatímco farmaceutická společnost CVS  Health uvádí konec srpna, kdy hodlají revidovat své stanovisko, zda se na oblíbenou sociální platformu vrátí.

Ostatní inzerenti jako Coca-Cola a Diageo neposkytli konkrétní informace, kdy zase začnou na Facebooku inzerovat. Společnost Diageo nevydala oficiální prohlášení, jak zužitkuje budget vyčleněný na facebookovou reklamu, ale zdroj blízký podnikání prohlašuje, že s Facebookem nadobro skončili.  

Coca-Cola utrácí jinde 

V aktualizaci měsíčního bojkotu sociálních sítí mluvčí Coca-Coly uvedl, že investice do reklamy na Facebooku a Instagramu zůstávají pozastaveny. Na neomezeně dlouhou dobu. Od 1. srpna však začali masivně sypat finance do reklamy na LinkedInu a YouTube. Jejich návrat na modrobílou platformu se bude zakládat na tom, jakým způsobem bude Facebook bojovat proti nenávistným a rasistickým tendencím a dezinformacím.

I když jsme udělali jistý pokrok, ještě nejsme u konce. V tuto chvíli vyhodnocujeme jednotlivé platformy, na sociální sítě se budeme vracet postupně, podle jednotlivých kanálů,“ nechal se slyšet mluvčí Coca-Coly pro DigiDay.

Firma Beam Suntory to vidí podobně:

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: