Facebook zalátal další bezpečnostní díru. Inzerenti se už nemůžou dostat k ID konkrétního zařízení

27. 2. 2020 | Kristýna Vozková
Inzerenti už nemohou skrze své kampaně na Facebooku identifikovat konkrétní zařízení uživatelů ani přes technologické partnery třetích stran. Společnost se obává úniku uživatelských dat.

Facebook svým novým opatřením na poli ochrany uživatelských dat ztížil inzerentům možnost cílení a měření jejich kampaní. Od ledna totiž neumožňuje cílit na uživatele na úrovni zařízení ani při inzerování přes partnerský program a technologické platformy třetích stran. Data byla klasifikovaná jako „na úrovni zařízení”, neboť ačkoliv neodhalovala jména uživatelů, umožnila inzerentům propojit své kampaně na Facebooku s konkrétními zařízeními a přesněji cílit jejich kampaně. Inzerenti je proto považovali za zásadní pro porozumění výkonu reklam.

Díky těmto datům se inzerent dozvěděl mimo jiné to, kolikrát byla na daném zařízení zobrazená reklama nebo zda na něm uživatel provedl jakoukoliv akci, která byla s kampaní spojená. Ukazovala také, jaké stránky zařízení navštívilo i která reklama byla zobrazena před provedením určité akce (například stažením aplikace).  Konkrétní ID zařízení pak mohl inzerent opětovně využít.

Pokud například věděl, že se z daného zařízení uživatel proklikává na určitý produkt, mohl na ID cílit častěji, pokud dané zařízení o produkt nejevilo zájem, reklamu mu více nezobrazovat. Až doposud byla tato data inzerentům přístupná prostřednictvím partnerských marketingových programů. 

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články: