Facebook zvažuje odchod z Evropy, pokud regulační orgány EU neustoupí

25. 9. 2020 | Milada Zemanová
Evropské regulační orgány chtějí zabránit Facebooku, aby přenášel data o uživatelích přes Atlantik. ❌ Ten si to však nechce nechat líbit a zvažuje, že své služby odebere více než 400 milionům evropských uživatelů.

Společnost Facebook a jeho jednotlivé platformy využívají na denní bázi stamiliony evropských uživatelů. Pokud však nedojde ke smíru mezi tímto technologickým gigantem a irské Komisi pro ochranu údajů (DPC), mohou se lidé se sociálními sítěmi Facebook a Instagram možná rozloučit . Tuto informaci uvedl Facebook během soudního líčení v Dublinu.

Zmíněné soudní líčení se týká skutečnosti, že Facebooku bylo předběžným příkazem nařízeno, aby zastavil přenos dat o evropských zákaznících na servery v USA. Tento zákaz pramení z rizika sledování uživatelských dat americkou vládou.

Facebook se proti tomuto nařízení odvolal, a navíc vyslovil řadu závažných obvinění vůči komisařce Helen Dixon z DPC. Mezi těmito obviněními je například neférové jednání a zjevná zaujatosti proti Facebooku.

Yvonne Cunnane, která ve společnosti Facebook zastupuje pozice head of data protection a associate general counsel pro Irsko, poukázala na to, že Facebook dostal pouhé tři týdny na to, aby reagoval na vydané rozhodnutí, což je dle ní „zjevně nedostatečné“ období. Dále dodala, že Facebook nebyl v souvislosti s vyšetřováním před vynesením rozsudku vůbec kontaktován. Navíc poukázala na fakt, že žádná jiná technologická společnost, která zasílá data na americké servery, nečelí ze strany Evropské unie stejnému vyšetřování (DPC je hlavním dozorovým úřadem pro ochranu osobních údajů v Evropské unii, pozn. redakce) .

Yvonne Cunnane dále uvedla:

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články: