Google experimentuje s automatickou přeměnou webových stránek na videa

3. 11. 2020 | Milada Zemanová
Google představil nástroj URL2Video, který pomocí obrázků, videí a textů na webu vytvoří video. To pak mohou inzerenti použít coby reklamu na své produkty či služby.
Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Technologický gigant Google dlouhodobě testuje možnosti, jakými lze zkombinovat kreativní nástroje a umělou inteligenci. Nyní oznámil, že testuje propojení umělé inteligence a obsahu webových stránek, jejichž kombinace následně automaticky vytvoří video. A právě toto video by mělo být možné využít v rámci inzerce. Firmy by tak nemusely investovat finance do tvorby reklamy, nástroj od Googlu by využil existující fotografie a videa z webu a na jejich základě reklamu vytvořil.

Nástroj s názvem URL2Video je v této fázi prototypem a umožňuje automaticky přeměnit obsah webové stránky do krátkého videa. Google k tomuto nástroji uvedl:

„URL2Video extrahuje podklady (text, obrázky nebo videa) a jejich styl designu (včetně písma, barev, grafických rozvržení a hierarchie) ze zdrojů HTML a uspořádá vizuální podklady do sekvence záběrů. Současně zachovává podobný vzhled jako zdrojový web. Následně vytvoří video s předem definovaným poměrem stran a délkou trvání, které je ideální coby reklama na produkty či služby.“

Rozhodovací procesy, na jejichž základě URL2Video zvolí konkrétní podklady z webu, vychází z rozhovorů s designéry, kteří se věnují nejen vizuálním návrhů, ale i tvorbě videí. Výsledné video tak bere v potaz mimo jiné ideální rozvržení snímku, množství informací, délku záběru apod. Současně dodržuje konzistentní barvu a styl dané značky.

Štítky dokumentu: Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: