Google naprogramoval chatbota, který dokáže zodpovědět téměř cokoliv

6. 2. 2020 | Milada Zemanová
Google vyvíjí chatbota jménem Meena. Ten dokáže vést téměř stejně smysluplnou konverzaci jako člověk.

Komunikace s chatboty dokáže být velmi komplikovaná. Bývají naprogramováni jen na určitá témata, takže mnohdy není možné získat odpověď, kterou skutečně potřebujete. A naopak chatboti, kteří jsou tzv. „open-domain” dokáží konverzovat na široké množství témat, nicméně mnohdy jejich odpovědi nedávají smysl.

Google oznámil, že vytvořil chatbota, který má být údajně mnohem lepší než kterákoliv dosud dostupná alternativa. Výsledkem je chatbot Meena. Meena je neurální konverzační model, bere v potaz 2,6 miliard parametrů a dokáže vést smysluplné konverzace a být během nich velmi specifická.

Jak taková konverzace vypadá, se můžete podívat níže.

Aby mohla být měřena smysluplnost konverzace, přišli výzkumníci s dvěma novými metrikami. Ty pojmenovali Sensibleness (citlivost) a Specificity Average (průměrná specifičnost) a společně vytváří model SSA, který definuje dobrou konverzaci. Čím vyšší je míra SSA, tím je nižší míra zmatení.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Google
Sdílejte tento článek:
Podobné články: