Hororové zachycení střelby na škole získalo ocenění Emmy za nejlepší reklamu

22. 9. 2020 | Petr Michl
Jak se cítí děti, když někdo přijde do školy a začne po nich střílet? Parodie na všechny veselé back to school kampaně vám nebude chtít prodat penál nebo aktovku. Ukazuje horor, který zažilo v USA od střílení v Colombine bezmála čtvrt milionu dětí.

Klient: Sandy Hook Promise

Kreativní agentura:  BBDO New York

Produkce: Smuggler Productions

Země: USA

 

Ceny Emmy jsou televizními Oscary a mimo filmů, seriálů a jejich tvůrců či představitelů oceňují i nejlepší reklamy, které se na TV obrazovce objeví. Víkendové slavnostní vyhlášení přineslo vítězství v této kategorii PSA spotu (Public Service Announcement, pozn. red.) od BBDO New York nazvaném „Back to School Essentials“.

Reklama byla součástí kampaně neziskové organizace Sandy Hook Promise a běžela loni na podzim a ukazovala nezbytnosti pro návrat do školy v mrazivých souvislostech. Název organizace vám je pravděpodobně povědomý. Sandy Hook je jméno školy z města Newton, kde v roce 2012 proběhlo řádění šílence, které připravilo o život 20 dětí a 6 dospělých. Sandy Hook Promise je pak neziskovou organizací založenou jejich rodiči, jejichž cílem je zabránit podobným krveprolitím.

Ve spotu se děti chlubí svým novým vybavením. Od perfektního baťohu a okolní zvuk potlačujících sluchátek skvělých pro studium se rychle dostaneme do spirály strašidelných výjevů. Chlapec nadšený z nových tenisek je užije zejména při úprku před šíleným střelcem. V případě podobného útoku pomůžou jako obranná zbraň i nůžky. Na co se hodí punčocha, se raději podívejte sami.

Spot končí sdělením:

„Je čas návratu do školy a vy víte, co to znamená. Střílením ve školách se dá zabránit, když znáte jejich (varovné) znaky.“

Sandy Hook Promise spouští PSA kampaň každý rok, i když obvykle tomu tak bylo v prosinci u příležitosti výročí masakru. Tato měla podtitulKnow The Signs(„Znej znamení“) a jejím cílem bylo upozornit na některá znamení, která mohou objasnit divné chování a zasáhnout ještě předtím, než dojde k eskalaci násilí. „Tento rok jsme chtěli způsobit větší dopad. Chceme zaujmout v místech, kanálech a prostorech, které jsme dosud nezasáhli. Chceme využít všechna klišé šťastných back to school kampaní, co se vám snaží prodat školní pomůcky, a obrátit je na hlavu… Toto je dnes běžný stav. Jediná back to school nezbytnost je znát (varovná) znamení,“ uvedla Lindsey Cash zastávající pozici senior director v BDO New York.

Jedna ze zakladatelek Sandy Hook Promise a matka jedné z obětí Sandy Hook, Nicole Hockley, uvedla: „Na mé dítě nedám nikdy neprůstřelný batoh. Vysílá to úplně špatnou zprávu. Není voják jdoucí do války: je to kluk, co jde na hodinu matematiky.“

Nicole Hockley také okomentovala v tiskové zprávě aktuální vítězství v Emmy: 

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru
Sdílejte tento článek:
Podobné články: