IKEA představila vlastní kuchařku. Radí, jak zpracovat zbytky v domácnosti

25. 3. 2021 | Milada Zemanová
Obchodní řetězec IKEA pokračuje ve svých snahách o udržitelnost. S předními šéfkuchaři vytvořili sérii receptů, které mají jako hlavní ingredience nejrůznější zeleninové a ovocné zbytky.

Řetězec s nábytkem IKEA přichází s další ze svých aktivit usilujících o lepší svět a udržitelnější chování spotřebitelů. Nyní se zaměřil na plýtvání jídlem, kterého se každý den vyhodí 63 %. Kanadská pobočka IKEA proto vytvořila vlastní kuchařku, ve které radí, jak vařit právě ze zbytků a zužitkovat v kuchyni téměř vše.

Tato kuchařka s názvem IKEA ScrapsBook obsahuje 50 receptů, které staví zbytky jídel do středu pozornosti. Ať už se jedná o ovocné či zeleninové slupky, přezrálou zeleninu nebo odkrojky z mrkve. Lidé se tak dozví, jak například přimíchat kukuřičné slupky do kuřecí polenty a jak dochutit čokoládové koláče banánovými slupkami.

Recepty vytvářelo 10 šéfkuchařů, mezi nimi například Adrian Forte, Craig Wong a Trevor Bird. A kromě receptů se čtenáři mohou těšit i na tipy týkající se udržitelnosti.

ScrapsBook přichází pár měsíců po reklamě Scrap Ballet, ve které mladý pár tančí a souběžně připravuje chutný pokrm ze zbytků. Joel Holtby, kreativní ředitel agentury agentury Rethink, která se spolupodílela na projektech ScrapsBook i Scrap Ballet, k celému nápadu uvedl:

„Během pandemie vaří mnohem více lidí doma, a přitom je odpad z domácností opravdu závažný problém. Existuje tolik věcí, které vyhazujeme, aniž bychom o nich přemýšleli. A i když jsou si někteří lidé této problematiky vědomi, nevědí, jak začít. Spousta jídla je tak vyhozena, i když by se z něj dal udělat chutný porkm.”

Zmíněné video Scrap Ballet můžete zhlédnout níže.

ScrapsBook, který obsahuje více než 300 stránek, je zdarma ke stažení, a tak z něj může vařit skutečně kdokoliv.

Udržitelnost v českém prostředí

Česká pobočka řetězce IKEA tento měsíc přišla s vlastní kampaní, ve které se zaměřuje na téma udržitelnosti a cirkularity s názvem Pojďme spolu dát věcem nový účel. Snaží se v ní ukázat, že žít udržitelným způsobem v souladu s principy cirkularity je docela snadné, a pomůže nám to šetřit životní prostředí i peníze.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články: