Infografika: B2B vs B2C marketéři na sociálních sítích

4. 12. 2019 | Milada Zemanová
Rozdíly mezi B2B a B2C marketéry se vyvíjí. Dříve B2B marketéři primárně využívali LinkedIn, nicméně nyní u nich už také převažuje Facebook.

Pokud chcete oslovit své publikum, měli byste vědět, kde se nachází. Jsou vaši zákazníci spíše na Facebooku nebo LinkedIn? Velký vliv hraje fakt, zda je vaše podnikání zaměřeno na B2B, tedy prodáváte služby a produkty ostatním organizacím, nebo naopak nabízíte své produkty veřejnosti a tedy je vaše zaměření B2C.

Jak B2B tak B2C figurují na sociálních sítích, nicméně způsob, jakým je využívají se liší právě podle jejich zaměření. Marketingová společnost Grazitti Interactive vytvořila infografiku, ve které se zaměřila na rozdílné chování marketérů ze zmíněných dvou sektorů. 

Z infografiky je zřejmé, že obě skupiny marketérů využívají různé sociální sítě, B2B marketéři více investují do reklamy na LinkedIn a také více využívají blogy, zatímco maketéři z B2C segmentu spíše sázejí na videa.

Čím se liší B2B a B2C

Zcela logicky mezi těmito segmenty existují rozdíly. B2B se například zaměřuje na malé trhy, zatímco B2C na velké. B2B dále pracuje s dlouhým nákupním cyklem, buduje vztahy s kupujícími a jejich zákazníci hledají efektivitu a odbornost. Naopak B2C má krátký nákupní cyklus, samotné produkty jsou důležitější než vztahy mezi prodejcem a kupujícím a zákazníci hledají spíše nabídky a zábavu.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook Infografika LinkedIn
Sdílejte tento článek:
Podobné články: