Instagram chce bojovat proti dezinformacím globálně. Rozšiřuje svůj fact-check program mimo USA

18. 12. 2019 | Petr Michl
Instagram rozšiřuje svůj boj proti dezinformacím a fake news. Má ambici spolupracovat celosvětově s fact-checking organizacemi a prozradil, jak bude označení nevhodného obsahu vypadat.

Falešné informace a fake news jsou hrozbou a neplatí to jen pro Facebook, ale i pro jeho vizuálněji zaměřeného bratra. Také Instagram se s tím rozhodl něco dělat.

„Dezinformace založené na fotografiích a videu jsou v našem odvětví čím dál větší výzvou a něčím, co se snaží naše týmy řešit. V květnu tohoto roku jsme začali pracovat s fact-check organizacemi třetích stran, aby nám pomohly identifikovat, vyhodnotit a označit falešné informace. Tito partneři nám pomáhají nezávisle posoudit falešné informace, aby nám je pomohli zachytit snížit jejich šíření,“ uvedl Instagram s tím, že svůj fact-check program rozšiřuje globálně a otevírá se dalším subjektům třetích stran zabývajícím se ověřováním faktické správnosti.   

Jak to bude fungovat

Pokud bude obsah vyhodnocený jako falešný nebo částečně falešný, Instagram ho odstraní ze stránky Explore Tab a nebude dohledatelný ani skrze hashtagy. Toto opatření se pak bude vtahovat preventivně na veškerý obsah od opakovaných šiřitelů dezinformací.

Bude také označen, takže lidé (nyní celosvětově) poznají, že jde o něco sporného. Toto označení a fact-check obecně se vztahuje k veškerému obsahu: ve feedu, na profilu, ve Stories i v přímých zprávách.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:
Podobné články: