Instagram plánuje speciální audio tlačítko pro podporu trendujících hudebních písní

15. 4. 2021 | Barbora Vičarová
Instagram testuje novinku ve svých Reels, kterou opět okopíroval u TikToku. Speciální audio tlačítko by mělo pomoci zvýraznit populární hudbu, která trenduje jako podklad ve videích. Chce tím podpořit uživatele ve tvorbě vlastního zábavního obsahu.

Instagram Reels, tedy krátká zábavná videa na výšku, jsou nedávnou novinkou, která se až nápadně podobá obsahu na stále populárnější síti TikTok. Teď to však vypadá, že se Instagram u TikToku inspiruje znovu a jeho cílem je zaměřit se na populární hudbu a audio, které formát Reels mnohdy doprovází. 

Nové audio tlačítko, které je zatím pouze v testovací fázi, na Instagramu objevil IT nadšenec a výzkumník Alessandro Palluzzi. Nová funkce se ukazuje v Reels videích v momentě, kdy jeho audio podklad získává na popularitě. Umožňuje přitom uživatelům použít jednoduše stejnou hudbu i ve svém Reels videu, a navíc ji sdílet třeba do Instagram Stories nebo si ji uložit do svého seznamu. 

Audio trendy na vzestupu

To, že stále více hudebních trendů přichází právě skrze videa na sociálních sítích, vnímá i Instagram. Právě o tom svědčí nová Audio kategorie, která je součástí chystaných změn. V ní si uživatel může prohlédnout jakousi hitparádu těch nejlepších písniček nebo audio úryvků, které na síti momentálně získávají na popularitě. A pokud se mu dané audio líbí, může si ho také uložit do svého seznamu (podobně jako lze ukládat třeba příspěvky z feedu) a tvořit si jakýsi oblíbený playlist. 

V uloženém playlistu se pak objevuje další funkce, a to jeho sdílení pomocí soukromé zprávy druhé osobě. Instagram tedy pravděpodobně předpokládá, že si uživatelé budou populární hudbu mezi sebou posílat a skrze ní případně i komunikovat. Otázkou tedy zůstává, zda takto bude celá audio sekce opravdu vypadat, až bude oficiálně zveřejněna v aplikaci pro všechny uživatele. 

Hitmaker TikTok

Právě sílu sociálních sítí pro hudebníky a umělce jasně dokazuje mnoho případů, kdy se trendující skladba z TikTokových videí následně probojovala i do hitparád a na velká pódia. Důkazem je třeba americký rapper Supa Duba Humble, který tento raketový start zažil díky jeho dávno zapomenuté písničce Steppin. Tehdy ještě málo známý rapper se v roce 2017 už dávno věnoval jiným projektům, když na jednom z jeho YouTubových videí začala naskakovat obrovská čísla a všichni uživatelé přicházeli z jednoho místa –⁠ z TikToku. 

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Instagram Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: