Instagram testuje dvojitý feed pro Stories

16. 6. 2020 | Petr Michl
Otevřete Instagram a rovnou vidíte první z řady Stories. Tak může vypadat finální fáze upozadění klasického feedu. Zatím Instagram testuje lištu náhledů účtů se Stories o dvou řadách.

 Popularita Stories neustále stoupá a zdá se, že si na Instagramu ukrojí další kus z obrazovky. Vrchní lišta s Příběhy by se mohla rozrůst o další řadu.

Test tohoto uspořádání zachytil  Ed Maughan a sdílel odborník ze světa sociálních médií, Matt Navarra

Podobné nálezy ale hlásí i jiní uživatelé. Instagram potvrdil test bez jakýchkoliv dalších specifikací. Můžeme se tak jen domýšlet nad tím, jak by „double Stories“ uspořádání mohlo fungovat ve své finální podobě. Bude náhled Stories navrchu nastálo, nebo zmizí po „odscrollování“ ke klasickému feedu jako nyní? Pokud bude platit první varianta, půjde například skrýt či snížit výšku na aktuální jednu řadu Příběhů, nebo bude ukrajovat prostor fotografiím ve feedu, takže bez rozkliku mnoho snímků ve formátu na výšku uvidíte u některých fotografiích jen jejich část?

Na to, že se Instagram snaží náhledy účtů s aktivními Stories dát více do popředí , upozornila Jane Manchun Wong již na začátku dubna, a to poměrně extrémní ukázkou. 



Zdroj: Jane Manchun Wong

 

Wong zároveň před týdnem objevila v kódu Instagramu testování snadnějšího přechodu mezi Stories.

Kam až to může zajít? Pokud popularita Stories přesáhne klasický feed výraznou měrou, může Instagram zcela obrátit svůj stávající přístup a aplikace vás jednoho dne po otevření nasměruje přímo na první Story, které by se vám pravděpodobně mohlo líbit. Počet Stories se přitom neustále navyšuje (viz graf níže) a mnoho lidí chodí na Instagram sledovat právě je a feedu se snímky věnují menší porci času.

Toto chování se vyskytuje častěji zejména u mladší generace. A nese s sebou některé jasné důsledky: například konzumaci obsahu od menšího počtu účtů. Stories zkrátka zaberou více času, primárně na vás vyskakují Příběhy vašich přátel a oblíbených influencerů. O to je těžší prosadit se pro značky. Posun v této oblasti tak není technickým detailem nebo něčím na úrovni x-té změny uspořádání Facebooku, na kterou si po chvíli brblání všichni zvyknou. Ještě výraznější příklon ke Stories může výrazně změnit pravidla toho, co a jak funguje na Instagramu.

Zdroje: SMTMatt Navarra, Jane Manchun Wong

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.