Instagram testuje skrytí lajků již celosvětově

15. 11. 2019 | Petr Michl
To je rychlost. Je to doslova několik dnů, co Instagram oznámi test schovávání lajků v USA. Nyní ho rozšiřuje pro vybrané účty v globálním měřítku.

Začíná to být vážné. To jsme tedy tvrdili na začátku týdne, když Instagram oznámil, že začne testovat schovávání lajků na svém nejdůležitějším trhu v USA. Nyní bychom to mohli jen podtrhnout. Instagram potvrdil, že test je nově globální.

Neznamená to, že po celém světe zmizí najednou počítadla lajků, ale testování má probíhat ve všech zemích. A je jasným znamením, že tato změna se může stát novou realitou obrázkové sítě.

Odstranění zobrazování lajků pod příspěvky je velkým krokem. CEO Instagramu, Adam Mosseri, uvedl, že jsou připraveni udělat rozhodnutí, které sice uškodí byznysu, ale pomůže psychickému stavu uživatelů. Již dříve na Twitteru uvedl: 

„Naším zájmem za skrýváním lajků je snížit tlak na mladé lidi. Pravděpodobně to ovlivní, jak se někteří lidé na Instagramu zapojují. Asi budou lajkovat o něco méně a publikovat o něco více (obsah), tou hlavní věcí je ale ovlivnit to, jak se lidé cítí."

Vše má fungovat na principu: „Když nevíte, kolik lajků mají u svých příspěvků ostatní, přestanete se s nimi logicky porovnávat." Princip fungování sociálních sítí v podobě dopaminového povzbuzení mozku při obdržení lajků byl mělo stále přicházet, jde spíše o okamžitou viditelnost lajků a srovnávání s ostatními. 

Příspěvky bez lajků pak měly vypadat takto.

Lajky a vliv na obsah influencerů

Kromě dopadu, který schování lajků, může mít na samotné uživatele, vyvstává otázka, jak ovlivní influencery. Právě na toto téma provedla platforma zaměřená na influencer marketing, HypeAuditor, průzkum, ve kterém zjistila, že influenceři zaznamenali pokles lajků v zemích, kde bylo jejich zobrazení zrušeno. U influencerů, kteří měli počet followerů mezi 5 000 a 20 000, se jednalo o pokles o 3 až 15 %.

K nárůstu lajků došlo pouze v Japonsku, ovšem jen u influencerů, kteří měli mezi 1 000 a 5 000 followery nebo mezi 100 000 a 1 milionem followerů. U nich došlo k nárůstu lajků přibližně o 6 %. Tento trend může souviset s tím, že někteří lidé bývají klidnější, když lajkují obsah bez toho, aby věděli, kdo další stejný obsah také lajkoval.

Pro kontext je nutné dodat i to, že Facebook své inzerenty uklidňuje tím, že lajky ani prokliky či komentářé příspěvků na FB i Instagramu nemají vliv na metriky jako povědomí o značce, schopnost vybavit si značku či dokonce konverze. Jinými slovy, říká jim, že engagement je hezký, ale značkám by mělo jít u distribuce jejich příspěvků a reklam zejména o dosah a frekvenci.  

Zdroje: TechCrunch, Wired, Social Media Today

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.