Jak dostat pravdu k Rusům? Virální iniciativa to zkouší přes Google recenze ruských restaurací

1. 3. 2022 | Petr Michl
Jak lze bojovat za Ukrajinu od stolu? Tisíce lidí to zkouší skrze sdělení pravdy o invazi v Google recenzích ruských podniků v Moskvě a dalších městech.


Zdroj: Google Maps

Většina ruské populace je v mediálním prostoru masírovaná informacemi, které jsou schválené v Kremlu. Invaze na Ukrajinu je tak v jejich interpretaci speciální mírovou operací v podobě omezené vojenské akce zaměřené na neutralizaci taktických vojenských cílů a denacifikaci a demilitarizaci státu, který vlastně ani státem není. Rozhodně se z mainstremoavých médiích nedozvíte reálnější zachycení ztrát ruské armády ani fakt, že odstřeluje i civilní cíle.

Nejmasovější prolomení cenzury se podařilo hackerské skupině Anonymous, která dokonce narušila vysílání ruských televizních stanic a nahradila jejich program nejprve ukrajinskou hymnou a poté i některými záběry z aktuálního válečného konfliktu.

Něco takového je nicméně velmi těžké dosáhnout a nemá to dlouhého trvání. Jak tedy dostat pravdu i k Rusům, kteří si nepořizují VPN, aby měli svobodný přístup k zahraničním médiím?

Marketingový odborník Jakub Horák zviditelnil včera 28. 2. způsob, jak k tomu může přispět de facto každý se základní internetovou gramotností. Ve svém příspěvku konkrétně uvedl:

„Jediné, co můžeme dělat my tady za počítačema, je pokračovat v psychologické válce. Otevřete si Google Maps, najděte v Moskvě libovolnou restauraci, hospodu nebo hotel, a napište jim tam do recenze:

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: