Jak se cítí zdravotníci z první linie? Silná kampaň upozorňuje na to, že 2 z 5 trpí posttraumatickou stresovou poruchou

13. 9. 2021 | Petr Michl
Ne všichni zdravotníci čelící pandemii unesou nálož zbytečných úmrtí. Britská kampaň dodává sílu nejen 40 procentům zdravotníků z první linie, kteří trpí posttraumatickou stresovou poruchou.

 

V pandemii jsme bohužel už mnohokrát viděli záběry na přehlcené jednotky intenzivní péče, pacienty připojené na mimotělní oběhy s malou nadějí na přežití nebo na zármutek jejich bližních, jež s nimi nemohli být v jejich posledních chvílích. Velmi málo pozornosti bylo ovšem věnováno emocím profesionálů, kteří u nich byli. Přesně o to se snaží britský spot neziskové organizace Frontline19.

Vidíme tak zdravotnici Vicky, která se zhroutí v pláč poté, co oznámí po telefonu úmrtí pacienta jeho příbuzné, řidiče ambulance, jenž se musí při odvozu ženy do nemocnice vyrovnávat s otázkou jejího muže, jestli ji někdy ještě uvidí, lékaře neschopného zachránit pacienta, jeho vztek a pláč. A především smutek a apatii zdravotníků, která je přepadá i v civilním životě — právě to patří k projevům posttraumatické stresové poruchy, kterou dle Frontline19 může trpět až 2 z 5 zdravotníků z první linie.

Spot nesoucí název „One Crisis Has Caused Another“ („Jedna krize přinesla další“) můžete zhlédnout níže.

Velkou část emoční síly tohoto díla nese hudební podkres, kterým je coverem písně Billie Eilish, When The Party's Over, od Jamese Blakea. Za produkcí spotu stojí společnost Nomuba, za kreativou a dalšími částmi kampaně pak reklamní agentura adam&eveDDB. Její kreativní ředitel Ant Nelson říká:

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: