Jak si vybrat rtěnku? Nyní s pomocí augmentované reality i na Pinterestu

30. 1. 2020 | Milada Zemanová
Kosmetické značky mají k dispozici další kanál, jak oslovit své zákazníky zajímavou formou. Uživatelé si mohou v rámci Pinterestu vyzkoušet až 25 odstínů rtěnek a případně vybraný odstín ihned zakoupit.

Pinterest spustil funkci augmentované reality s názvem Try on (Vyzkoušej, pozn. redakce). V rámci ní si uživatelé mohou vyzkoušet 25 odstínů rtěnky a zjistit, jak jim bude slušet před tím, než se rozhodnou pro koupi. Prozatím je tato funkce dostupná například značkám Estée Lauder, Sephora, Neutrogena, L’Oreal, NYX Professional Makeup, YSL Beauté či Lancôme. Rtěnky jsou ovšem jen první testovací oblastí. V budoucnu by mělo dojít k rozšíření i na jiné typy produktů.

Po vyzkoušení rtěnek si lidé mohou uložit výsledek jako Pin a ten využít pro budoucí nákup nebo rovnou produkt zakoupit u výrobce.

Augmentovaná realita je podporována technologií Lens a lidé k ní mají přístup po vyhledání klíčových slov lipstick (rtěnka) či lipstick shades (odstíny rtěnky) a následně zvolí možnost Try on. Tato funkce se následně spustí v rámci předního fotoaparátu. A zde již lidé mohou přepínat mezi zmíněnými 25 odstíny.

Současně Pinterest nabízí různé odstíny kůže, aby lidé měli co nejlepší představu, jak jim bude vybraný odstín slušet, třeba když se opálí. Kromě této funkce však augmentovaná realita nepracuje s žádnými filtry ani vylepšeními. Výsledný obraz tak má být co nejrealističtější. Jak obdobná funkce vypadá, se můžete podívat ve videu níže.

V rámci Pinterestu je každý odstín propojen s konkrétní značkou, takže si zájemci mohou ihned zakoupit daný produkt, se kterým chtějí dosáhnout požadovaného vzhledu.

Zmíněný nástroj Try on může být důležitým kanálem pro kosmetické značky a současně způsob, jak mohou oslovit své online zákazníky více interaktivními způsoby. Prozatím je funkce k dispozici v rámci USA a pro zařízení se systémem Android nebo iOS.

Pinterest není první. Augmentovanou rtěnku si vyzkoušíte i na Facebooku

Pinterest ovšem není jedinou platformou, která pracuje s augmentovanou realitou. V loňském roce například Facebook rozšířil možnosti použití této technologie v reklamách. To potěšilo jistě prodejce brýlí nebo kosmetiky a beauty produktů. AR ve svých reklamách vyzkoušela například společnost WeMakeUp a lákala k vyzkoušení rtěnek. S použitím kamery na svém telefonu pak mohly uživatelky s pomocí AR vyzkoušet rovnou různé odstíny rtěnky.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: